800
۰
استعداد هایی که در نبود امکانات ورزشی خاموش می شود؛

نبود حتی یک سالن ورزشی بانوان در قطب بازی های بومی و محلی سراوان

روستای دریدر از توابع بخش اسفندک سراوان که به عنوان روستای شاخص و قطب بازی های بومی و محلی شهرستان انتخاب شده فاقد سالن ورزشی سرپوشیده برای ورزش بانوان است.
نبود حتی یک سالن ورزشی بانوان در قطب بازی های بومی و محلی سراوان
به گزارش شستون؛ توجه به ورزش به ویژه ورزش روستایی علاوه بر آنکه موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود در استعداد یابی ورزشکاران نیز موثر است.

با تدوین برنامه های مستمر در راستای احیای ورزش های روستایی و بومی و محلی در سطوح مختلف می توان شاهد پرورش و شکوفایی استعداد های ورزشی روستاییان شد و از سوی دیگر توجه و پرداختن به برنامه های شاد و مفرح ورزشی امید به زندگی و شادابی را میان اهالی روستا افزایش می دهد.

بازی های بومی و محلی در روستای دریدر بخش اسفندک سراوان از اقبال خوبی برخوردار است و این روستا در سال گذشته به عنوان روستای شاخص  در زمینه اجرای برنامه های ورزشی و فرهنگی انتخاب شد.

به طور تقریبی یک سوم جمعیت روستای دریدر به ورزش روی آورده و در رشته های مختلف تیمی فعالیت دارند اما نکنه حائز اهمیت در این منطقه نبود سالن ورزشی سرپوشیده است تا بانوان روستا نیز که  دارای علاقه وافر و استعداد ورزشی هستند از آن بهره مند شوند.

یک سوم جمعیت روستا دریدر ورزشکار هستند
رحمن بهرام زهی دبیر هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: روستای دریدر از روستاهای بخش مهرگان شهرستان سراوان در 55 کیلومتری شهرستان با جمعیتی بالغ بر 1500 نفر قرار دارد.

وی افزود: جامعه ورزشی این روستا 450 نفر در رده های سنی مختلف بانوان و آقایان است  که این روستای به عنوان روستای شاخص و اول شهرستان در سال 1400 در  زمینه برنامه های فرهنگی و ورزشی با اجرای 20 برنامه داخلی و میزبانی سه جشنواره شهرستانی توسط اداره ورزش و جوانان انتخاب شد و یکی از قطب های بازی های بومی محلی شهرستان محسوب می شود.

دبیر هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سراوان ادامه داد: ورزشکاران روستای دریدر در رشته های فوتبال، والیبال و 12 رشته بازی های بومی محلی فعالیت دارند.

بهرام زهی با بیان اینکه جوانان این روستا تحصیلکرده و دارای مدارک عالیه دانشگاهی هستند، تصریح کرد: توجه به ورزش در روستای دریدر یکی از اولویت های اهالی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و کشف استعداد های جوانان و نوجوانان است.

وی خاطر نشان کرد: به تازگی نیز در راستای اهمیت به روزش روستایی چمن مصنوعی با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال که به صورت مشارکتی با اداره کل ورزش و جوانان و دهیاری روستای دریدر تهیه شده بود، با همکاری جوانان روستا در کمترین زمان ممکن نصب شد. 

بانوان ورزشکار روستای دریدر محروم از داشتن سالن ورزشی

 دبیر هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سراوان گفت: روستای دریدر به عنوان مرکز ورزشی منطقه و محل فعالیت  ورزشکاران روستاهای اطراف که  محروم  از امکانات ورزشی  هستند محسوب می شود و جوانان این روستا با گرمی پذیرای آنها هستند.

بهرام زهی اذعان کرد: دختران این روستا در زمینه ورزشی سرشار از علاقه و استعداد هستند که متاسفانه به علت نبود سالن ورزشی این نقطه مثبت از بین می رود جا دارد مسئولین امر اقدام به احداث سالن ورزشی نموده تا دختران این دیار بتوانند به ورزش ادامه دهند.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 25109
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *