800
۱
کارشناس مسائل سیاسی؛

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ سبب کوتاهی دست رانت خواران می شود/ حمایت از افراد محروم جامعه یکی از مزایای اجرای طرح

محمد جواد سجادی گفت: اصلاح روند پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی و پرداخت یارانه حاصل از آن به مردم، بهترین روش برای کوتاه کردن دست سودجویان و هم‌چنین کمک به بهبود معیشت مردم است.
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ سبب کوتاهی دست رانت خواران می شود/ حمایت از افراد محروم جامعه یکی از مزایای اجرای طرح
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون محمد جواد سجادی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حقیقت وجود ارز ترجیحی ۴۲۰۰ اقتصاد کشور را در دام انداخته و اصلاح این مورد برای دولت انقلابی و قانون مدار یک وظیفه به شمار می رود که در این راستا اقدامات درست و اصولی را پیگیری کند. 

وی افزود: در روزهای اخیر اجرای کامل طرح هوشمندسازی یارانه‌ها در دستور کار دولت مردمی قرار گرفته و بر این اساس بعد از تصویب قانون بودجه ۱۴۰۱ و تکلیف مجلس شورای اسلامی به دولت برای مدیریت یارانه ارزی مربوط به واردات کالاهای اساسی شاهد تحولاتی در حوزه اقتصادی کشور خواهیم بود که به معشیت مردم کمک می کند.

این کارشناسی سیاسی تصریح کرد: در واقع یکی از مزایای هدفمندی در حوزه یارانه ها  کمک از سوی دولت به طبقات محروم جامعه است که این مسئله سبب ارتقای وضع اقتصادی خانواده ها  می شود.

وی اضافه کرد: وجود ارز ترجیحی ۴۲۰۰ برای برخی از افراد جامعه دارای منافعی بوده که شامل اشخاص خاصی چون سودجویان و سوداگران اقتصادی می شود و فقط در اختیار آنان قرار می گرفته که بهره ی بسیاری از آن می بردند و بابت این مسئله سود و منفعتی عاید اکثریت مردم نمی شده است.

سجادی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی دولت از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ حمایت و پشتیبانی افراد محروم جامعه است و به این وسیله کمک موثری به قشر نیازمند شود.

وی عنوان کرد: با وجود ارز ترجیحی ۴۲۰۰ بسیاری از سوداگران و دلالان اقتصادی کلان از این طریق منابع کشور را غارت می کردند که باید جلوی شان گرفته شود و در این راستا دولت برنامه هایی مد نظر دارد که دست سوداگران اقتصادی را کوتاه کند.

 این کارشناس سیاسی در زمینه تاثیر حذف ارز ترجیحی بر زندگی اقشار کم‌درآمد و نیازمند خاطرنشان کرد: این مسئله باعث کاهش ارزش پول ملی می‌شود که قدرت خرید همه حقوق و دستمزدها و درآمدها یک هشتم یا یک نهم می‌شود و در نتیجه در سبد خرید گروه‌های کم درآمد، بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 25325
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *