800
۰
در راستای اتحاد بین اقوام و مذاهب؛

کارگاه های تخصصی توسط دفاتر تقریب مذاهب در سیستان و بلوچستان برگزار شد/ وحدت اسلامی مهم ترین دستاورد این دوره ها

کارگاه های تخصصی توسط دفاتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان در راستای اتحاد بین اقوام و مذاهب و جلوگیری از ترویج تفرقه برگزار شد.
کارگاه های تخصصی توسط دفاتر تقریب مذاهب در سیستان و بلوچستان برگزار شد/ وحدت اسلامی مهم ترین دستاورد این دوره ها
احمد رضا طاهری مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با شستون بیان کرد: از اواخر سال 1398 در دانشگاه های آزاد استان سیستان و بلوچستان سه دفتر تحت عنوان تقریب مذاهب اسلامی در زاهدان و چابهار و ایرانشهر تأسیس شده است که این سه دفتر با رویکرد علمی به بحث تقریب پرداخته و تا به حال بازتاب خوبی در بین اساتید و دانشجویان داشته است.

وی افزود: البته لازم به ذکر است که نهادهای دیگر چون نمایندگی های دفاتر رهبری چه در دانشگاه و چه در خارج از دانشگاه و یا معاونت های فرهنگی دانشگاه‌ها یا ارگان های دیگر در خصوص فعالیت های تقریبی با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری نموده و از چنین فعالیت‌هایی به گرمی استقبال کرده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری کارگاه های تخصصی یکی از مهمترین فعالیت های دفاتر تقریب در استان است که برای برگزاری این نوع کارگاه‌ها معمولا از اندیشمندان و اساتید کشوری دعوت به عمل می آید که اخیرا از تاریخ 20 تا 23اردیبهشت ماه 1401 به صورت فشرده چندین کارگاه در زاهدان، ایرانشهر، نیکشهر و چابهار برگزار شده که حقیقتا مورد استقبال اساتید قرار گرفت.

طاهری اضافه کرد: البته که اینچنین کارگاه‌ها هم قبلاً در استان برگزار می شد ولی رویکرد کارگاه هایی که اخیرا برگزار شده و در آینده در شهرهای دیگر استان برگزار خواهد شد علمی و دانشگاهی است یعنی در یک فضای علمی اساتید به بحث و گفتگو می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: اگر در گذشته بیشتر از علما استفاده می شد اما اخیرا از اساتیدی که تحصیلات آکادمیک در زمینه های تقریب مذاهب دارند استفاده می شود.

مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نگاه این کارگاه‌ها علمی است، تصریح کرد: روش گفتگو در کارگاه ها نوآور و از حالت کلیشه ای خارج شده و پرسش و پاسخ و مباحث علمی در یک فضای دوستانه صورت می گیرد.

طاهری اذعان کرد: به نظر بنده بازتاب چنین کارگاه هایی چنانچه تداوم داشته باشند و تاثیر آن در وحدت اسلامی بسیار زیاد است.

وی در خصوص فلسفه برگزاری این کارگاه ها گفت: فهم و درک متقابل و اتحاد و دوستی بین اقوام و مذاهب، جلوگیری از ترویج تفرقه و سوء استفاده در زمینه های مذهبی است از جمله فلسفه برگزاری کارگاه های این چنینی است.

مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در این خصوص دیدار با روسای دانشگاه ها و توجیه آنها برای برگزاری این کارگاه‌ها،دیدار با برخی از علمای اهل تسنن و دیدار با برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های آزاد در استان صورت گرفت است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 25375
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *