800
۰

انگور یاقوتی سیستان و بلوچستان وارد بازار شد

اردشیر شهرکی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت انگور یاقوتی به عنوان زودرس‌ترین انگور کشور از باغات این استان آغاز و وارد بازار شد.
انگور یاقوتی سیستان و بلوچستان وارد بازار شد
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، اردشیر شهرکی افزود: چهار هزار هکتار از باغ‌های این استان به کشت انگور اختصاص دارد که ۳ هزار و ۲۵۰هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

وی با بیان اینکه برداشت انگور در سیستان و بلوچستان تا اوایل تیرماه ادامه دارد، پیش‌بینی کرد: امسال بیش‌از ۳۷هزار تن انگور در استان تولید و رونه بازار مصرف شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۹۰ درصد انگور تولیدی این استان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های انگور یاقوتی گفت: این نوع از انگور با شرایط سخت محیطی در سیستان و بلوچستان سازگاری دارد.

شهرکی اظهار کرد: درخت انگور یاقوتی در نیمه دوم اسفند شکوفه می‌زند، اواخر فروردین میوه‌اش سبز می‌شود و در اردیبهشت شاهد تغییر رنگ حبه‌های آن هستیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: انگور یاقوتی به دلیل زودرس بودن از بازار پسندی مناسبی برخوردار است و درآمد خوبی عاید کشاورزان این منطقه می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت انگور در منطقه سیستان شامل زهک، زابل، هیرمند، هامون و نیمروز و در شهرستان‌های خاش، زاهدان و میرجاوه است.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 25436
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *