800
۱
رزمنده دفاع مقدس؛

فتح خرمشهر نماد واقعی عزم ملت ایران بود

حسین پودینه گفت: فتح خرمشهر نشان دهنده اراده و عزم ملی ملت ایران و نماد مقاومت و پایداری و وحدت ملی برای انجام کارها است.
فتح خرمشهر نماد واقعی عزم ملت ایران بود
به گزارش شستون؛ حسین پودینه؛ رزمنده سالروز سوم خرداد در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر بنا به فرموده مقام معظم رهبری اتحاد مردم ما در جنگ و وحدت نیروهای مسلح بعد از عملیات هماهنگی و انسجام بین آنها ایجاد شد و خداوند به این یکدلی و برادری برکت داد و حاصل آن فتح خرمشهر بود که به عنوان نماد مقاومت در روزهای اولیه جنگ مطرح شد.

وی افزود: خرمشهر به عنوان نماد عزم مقاومت مطرح شد به لحاظ موقعیتی که برای جمهوری اسلامی داشت، یک نقطه استراتژیکی مهم دست عراقی ها مطرح بود و تمام تلاش های دشمن بر این بود که این نقطه دست نیروهای عراقی و صدام بماند حتی اگر مذاکرات شود به عنوان اهرم فشار استفاده کنند.

این رزمنده تصریح کرد: ۳۴ روز جوانان با غیرت ایران با دست خالی در مقابل ارتش صدام ایستادند که قصد داشت یک روزه خرمشهر را بگیرند، تمام تلاش صدام و استکبار این بود که این منطقه را از دست ندهند، نیروهای رژیم بعث عراق بر روی دیواره های خرمشهر نوشتند« آمدیم تا بمانیم».

وی ادامه داد: اشغال خرمشهر صدام و حامیانش را به رویایی تصرف کامل خوزستان امیدوار کرد، از این‌رو بار‌ها در سخنان خود اعلام می‌کرد: «اگر خرمشهر سقوط کند و ایرانی‌ها آن را پس بگیرند من کلید بصره را به آنان تقدیم خواهم کرد.»

وی با اشاره به موقعیت و جایگاه ویژه خرمشهر اذعان کرد: جان فشانی های رزمندگان ما اعم از مردم، نیروهای سپاه و ارتش و بسیج و همچنین انسجامی و وحدتی که بین مسئولین جمهوری اسلامی در اداره کشور و جنگ قرار داشت منجر به فتح خرمشهر شد، پس از فتح دشمنان باورشان نمی شد این حماسه بوجود آید.

وی گفت: اولین خصلتی که جوانان این مملکت داشتند و دارند، غیرت ناموسی است که سینه خود را سپر تانک‌ها و سلاح‌های دشمن کردند و تکه تکه شدند، عرق میهنی، وطن پرستی و غیرت مذهبی نیز خصلت این جوانان رزمنده بود که باعث شد در این جنگ پیروز میدان شویم.


پودینه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: غیرت اسلامی، دینی و انسجامی که ملت ایران تحت رهبری و ولایت فقیه در زمان جنگ و عملیات ها و مقاومت ما دردفاع مقدس به وجود آورد و حتی بعد از جنگ سختی هایی که در امورات داخلی کشور بوجود آمد ملت ما را به عنوان یک ملت مقاوم مطرح کرد و دفاع از مظلومین اعم از فلسطین، لبنان یمن انجام می دهند یک ملت مقاوم شکست ناپذیر تعریف شده است.

رزمنده سالروز سوم خرداد گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران به قدرتی بزرگ تبدیل شده و آمریکا و دیگر قدرت‌های استکباری نمی‌توانند به ما آسیبی برسانند به برکت اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام بین مردم و مسئولین در امور اداری و کار جهادی که امروز نسل جوان ما نظاره گر در میدان عمل هستند و ما با نسلی مواجه هستیم که با استعداد و اعتماد نشان داد که میتوان به آنها اعتماد کرد.

انتهای پیام/ 
چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 25504
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *