800
۰
رئیس مرکز بهداشت سراوان:

تب کریمه کنگو منجر به نارسایی کبدی و مرگ می شود/ ضرورت تهیه گوشت از مراکز تحت نظارت دامپزشکی

سینا ملاشاهی صنعتگر گفت: تب کریمه کنگو یک تب خون ریزی دهنده است که اگر در مراحل اولیه این بیماری کنترل نشود منجر به نارسایی کبدی و نهایت مرگ فرد می شود.
تب کریمه کنگو منجر به نارسایی کبدی و مرگ می شود/ ضرورت تهیه گوشت از مراکز تحت نظارت دامپزشکی
سینا ملاشاهای صنعتگر رئیس مرکز بهداشت سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: تب کریمه کنگو در واقع یک تب خون ریزی دهنده با علایم اولیه تب و  بدن درد است.

وی افزود: اگر این بیماری در مراحل اولیه درمان نشود خون ریزی از دهان و بینی و بقیه قسمت های بدن را به دنبال خواهد داشت و در نهایت منجر به نارسایی کبدی و مرگ می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: شایع ترین نوع انتقال این بیماری از طریق دام آلوده به انسان به انسان است و اغلب از طریق کنه منتقل می شود.

ملاشاهی صنعتگر اضافه کرد: در خصوص بیماری تب کریمه کنگو چهار روش انتقال وجود دارد که یکی از روش از طریق کنه است، برخورد با دام آلوده، لمس گوشت خام آلوده و تماس فرد با مخاطات فرد آلوده از دیگر روش های انتقال این بیماری محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: توصیه می شود گوشت مورد نیاز را از فروشگاه های معتبر و تحت نظارت دامپزشکی که مهر تایید دامپزشکی بر روی گوشت درج شده باشد تهیه و پس از آن و قبل از اینکه تماس با دست داشته باشد گوشت را در فریزر نگهداری و سپس اقدام به تکه تکه شود کنند چرا که این روش خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو را کاهش می دهد.

رئیس مرکز بهداشت سراوان تصریح کرد: باتوجه به اینکه سراوان شهر مرزی است اما تا این لحظه گزارشی مبنی بر ابتلای شهروندان به تب کریمه کنگو دریافت نشده اما در سال های اخیر مواردی در چنین فصلی مشاهده شده است.

انتهای پیام/





 
پنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 25632
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *