800
۰
یکی از سران طوایف سیستان وبلوچستان:

زنان بلوچ و اصیل ایرانی در زمان پهلوی هم حجاب داشتند‎

یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان گفت: واقعیت جامعه این چنین نیست که توسط رسانه‌های غربی در فضای مجازی بازنشر می‌شود، اگر تاریخ را مطالعه ‏کنیم متوجه می‌شویم زنان بلوچ و اصیل ایرانی در زمان پهلوی نیز حجاب چادر داشتند.
زنان بلوچ و اصیل ایرانی در زمان پهلوی هم حجاب داشتند‎
کریم بخش دهواری در گفتگو با شستون بیان کرد: از دیرباز پوشش و حجاب زنان بلوچ به‌گونه‌ای بوده که ناخن دست و ‏پایشان نیز از دید نامحرمان پوشیده بوده است.

وی افزود: امروزه برخی سخن از کشف حجاب به میان می‌آوردند و یا با لباس زنانه بلوچی اقدام به تهیه فیلم بدون حجاب کرده ‏که این افراد اصلاً از قوم بلوچ نیستند و به دنبال بهره‌برداری‌های سوء هستند و دراین‌بین برای رسیدن به مقاصد خود از پوشش ‏دیگر اقوام ایرانی نیز بهره‌های سوء می‌برند. ‏

این سر طایفه ادامه داد: زن بلوچ اصالت دارد، حجاب یکی از ارکان های مهم زندگی زن بلوچ است‎.

وی تصریح کرد: برخی از رسومات شاید دستخوش تغییرات قرار گرفته؛ اما نه به سبکی که زن بلوچ درملأعام اقدام به رقصیدن ‏کند و یا بدون حجاب حضور داشته باشد، امکان ندارد یک زن بلوچ چنین اقدامی را انجام دهد.

این سر طایفه با بیان اینکه در بین افراد روشنفکر و تحصیل‌کردگان بلوچ مسئله حجاب محفوظ مانده است، ادامه داد: کار دشمن ‏دشمنی است و این تازگی ندارد، این بار از طریق زن ورود کرده تا بنیان خانواده ایرانی‌اسلامی را سست کند و دراین‌بین با ‏استفاده از رسانه‌های غربی که کاری جز دروغ‌پراکنی و تخریب ندارد وارد شده است.

دهواری گفت: واقعیت جامعه این چنین نیست که توسط رسانه‌های غربی در فضای مجازی بازنشر می‌شود، اگر تاریخ را مطالعه ‏کنیم متوجه می‌شویم زنان بلوچ و اصیل ایرانی در زمان پهلوی نیز حجاب چادر داشتند.

وی اضافه کرد: تبلیغات سوء توسط غربی‌ها علیه زنان به‌ویژه قومیت‌ها انجام می‌شود؛ اما این موارد مطرح و ملاک نیست چرا ‏که زن اصیل ایرانی و زنان بلوچ تعصبات خاص خود را در پوشش و حجاب دارند‎.‎

انتهای خبر/
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 26386
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *