800
۰
کارشناس امور بانوان و جوانان مدیریت آموزش و پرورش سراوان مطرح کرد:

اهمیت حجاب و پوشش اسلامی در برابر بیماری های جسمی و روانی

کارشناس امور بانوان و جوانان مدیریت آموزش و پرورش سراوان گفت: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در قرآن کریم آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی می‌داند.
اهمیت حجاب و پوشش اسلامی در برابر بیماری های جسمی و روانی
افسانه خیرخواه در گفتگو با شستون بیان‌کرد: حجاب و عفاف همواره بخشی عمده از رسالت انبیا و اولیا، ادیان و علما بوده است زیرا حفظ حجاب و عفاف به حذف بسیاری از گناهان کمک می‌کند.

وی افزود: رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را نصیب انسان می‌کند. 

کارشناس امور بانوان و جوانان مدیریت آموزش و پرورش سراوان ادامه داد: مسئله حجاب که یک دستور دینی است و از مسائل مهم جامعه ما است و با بسیاری از مسائلی پیوند خورده، دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده است.

خیرخواه خاطرنشان‌کرد: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی می‌داند.

وی تصریح کرد: از نظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد بلکه نوعی پرده است که در روابط میان زن و مرد وجود دارد.

مسئول بانوان فرهیخته نهاد رهبری در امور اهل سنت سراوان گفت: حجاب و عفاف به عنوان یکی از آموزه‌های حیات بخش قرآن کریم، سنت نورانی رسول رب العالمین و خاندان مطهر صلوات االله علیه و علیهم اجمعین در فرهنگ ملی و اسلامی ما از جایگاه رفیعی برخوردار است. استقرار بسیاری از شئونات اسلامی در حیات فردی و اجتماعی انسان در سایه حاکمیت فرهنگ عفاف و حجاب امکان پذیر است.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 26537
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *