مدیر اجرایی کانون فرهنگی زنان بلوچ سراوان:

حجاب؛ بیمه بانوان مقابل چشم نامحرمان

13 خرداد 1402 ساعت 7:52

مدیر اجرایی کانون فرهنگی زنان بلوچ سراوان گفت: ما برای ملزومات دنیوی ارزش قائلیم و بسیاری از امکانات خود را بیمه می‌کنیم برای بانوان حجاب به مانند بیمه مقابل چشم هوسرانان و نامحرمان محسوب می‌شود.


بهناز امرا در گفتگو با شستون با اشاره به اینکه یکی از ارکان زیبا دین مبین اسلام برای زنان رعایت حجاب است، بیان کرد: آیات اولیه حجاب در سوره مبارک نور نازل گردید ودر قرآن در رابطه با فواید فردی و اجتماعی حجاب نکات بسیاری ذکر شده که بر هر فرد مسلمانی واجب است که مطالعه کند.

وی افزود: همچنین امام علي علیه السلام در نهج البلاغه احادیث و بیانات زیادی در رابطه با حجاب زن ذکر کرده است. دبیر اجرایی کانون فرهنگی زنان بلوچ سراوان ادامه داد: رعایت حجاب دارای چند اصل مهم در زندگی اسلامی است چراکه انسان را از آسیب‌های اجتماعی دور می‌دارد و الگوی زیبا برای جامعه می‌شود.

امرا با اشاره به‌اینکه رعایت حجاب می‌تواند نظام خانواده را بسیار مستحکم کند، خاطرنشان‌کرد: در واقع با رعایت حجاب و عفاف می‌توان از ترویج بی‌حجابی و بی‌حیای و عادی‌انگاری برخی از مسائل غیردینی و اسلام در جامعه به‌خوبی پیشگیری کرد.

وی اذعان‌کرد: زن با حجاب در نگاه اسلام چه در نقش دختری،مادری وخواهر بودن دارای جایگاه رفیعی می‌باشد. حجاب برای زن و یا یک مادر که مسئولیت تربیتی و آموزشی یک نسل را بر عهده دارد دارای چهارچوب و دستورالعمل است که هر یک از بانوان که نقش مادری و همسری در کانون خانواده را بر عهده دارند باید به آن اهمیت دهند.

مدیر اجرایی کانون فرهنگی زنان بلوچ سراوان گفت: ما برای خانه، ماشین و ملزومات دنیوی وقت می‌گذاریم و ارزش قائلیم و بیمه سالانه می‌کنیم در بحث بانوان حجاب نیست بیمه زن از نگاه هوسرانان و نامحرمان است.

امرا بیان کرد: زن وقتی خود را در چادر از چشم نامحرمان می‌پوشاند در واقع خود و خانواده خود را در مقابل چشم بدخواهان بیمه کرده است.

انتهای خبر/


کد مطلب: 26540

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/26540/حجاب-بیمه-بانوان-مقابل-چشم-نامحرمان

شستون
  https://shastoon.ir