با استفاده از دستگاه‌های سنجش پرتابل انجام شد؛

تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه مواد غذایی در سراوان

5 فروردين 1403 ساعت 10:54

رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت: نظارت‌های‌ بهداشتی بر مراکز تهیه مواد غذایی در سراوان با استفاده از دستگاه‌های سنجش پرتال شدت یافته است.


علی اصغر عربشاهی در گفتگو با شستون بیان کرد: بازرسان سلامت محیط این مرکز همچون روال ماه‌های گذشته و با جدیت بیشتر، در ساعات مختلف شبانه‌روز و در نوبت‌های صبح و شب، ضمن بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، علاوه بر بررسی بهداشت فردی، ساختمان، ابزار و وسایل کار، با به کار گیری دستگاه‌های سنجش پرتابل، نکات لازم را کنترل می‌کنند.

وی افزود: بازرسان بهداشت محیط با استفاده از تجهیزات پرتابل، دمای برخی دستگاه‌ها از جمله یخچال، فریزر، سردخانه و کانترهای گرم و سرد نگهداری مواد غذایی و همچنین کیفیت روغن مصرفی در رستوران‌ها و مراکز عرضه فست‌فود، سنجش شوری مواد غذایی به ویژه در خمیر نان و سنجش بار میکروبی سطوح میز کار، تجهیزات و ظروف را اندازه گیری می‌کنند و در مواردی که مغایر با استانداردهای لازم باشد، آموزش و اخطاریه‌های لازم به متصدیان ارائه می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت سراوان ادامه داد: در طرح سلامت نوروزی و ایام ماه مبارک رمضان تاکنون ۱۳۳۰ بار از دستگاه‌های سنجش پرتابل استفاده شده است.

عربشاهی در ادامه از تشدید نظارت‌های بهداشتی در قالب طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان سراوان خبر داد و اضافه کرد: همه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، رستوران‌ها، قنادی‌ها و مراکز عرضه آش و حلیم، زولبیا و بامیه در دو شیفت صبح و عصر توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت بازدید و از لحاظ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بررسی می‌شوند.

وی تصریح کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند آغاز شده و تاکنون برای ۵ واحد اخطاریه رفع نواقص صادر و تعداد ۴۸ نمونه نیز جهت بررسی آلودگی میکروبی نمونه برداری و تحویل آزمایشگاه مواد غذایی شهرستان شد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 27396

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/27396/تشدید-نظارت-های-بهداشتی-مراکز-تهیه-مواد-غذایی-سراوان

شستون
  https://shastoon.ir