800
۰
در گفت و گو با شستون مطرح شد

قلیان جز جدایی ناپذیر محافل دوستانه/ لزوم افزایش آگاهی والدین برای پیشگیری از اعتیاد

رئیس بهزیستی شهرستان مهرستان با بیان اینکه قلیان جزء جدایی ناپذیر محافل دوستانه شده است، گفت: افزایش توانمندی پدر و مادر در خصوص ارتباط سالم با فرزندان در پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی موثر است.
قلیان جز جدایی ناپذیر محافل دوستانه/ لزوم افزایش آگاهی والدین برای پیشگیری از اعتیاد
تیمور کمالی رئیس بهزیستی شهرستان مهرستان در گفت و گو با خبرنگار شستون اظهار داشت: اعتیاد یکی از معضلات جدی اجتماعی است که مقوله مصون سازی از سال ها قبل مورد تاکید قرار گرفته است.
وی افزود: افزایش توانمندی پدر و مادر درخصوص ارتباط سالم با فرزندان در پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی به ویژه در دوران حساس نوجوانی فرزندان بسیار مؤثر است.
رئیس اداره بهزیستی مهرستان بیان داشت: یکی از عوامل مهم که باعث از هم پاشیدن کانون خانواده ها می شود، ضعف اطلاعات و آگاهی والدین پیرامون مواد اعتیادآور است.
وی گفت: دسترسی آسان و عدم آگاهی در مورد علل و پیامدهاي اعتیاد به عنوان یکی از مهمترین دلایل فردي و خانوادگی(اجتماعی) گرایش به اعتیاد می باشد.
کمالی با اشاره به اینکه استفاده نوجوانان و جوانان از قلیان بیشتر شده و جزو جدایی ناپذیر از محافل دوستانه برخی از آنان شده است خاطرنشان کرد استفاده از قلیان نیز افزایش یافته و برخی از اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان به گمان این که مصرف آن خطري ندارد، آن را به صورت یک سرگرمی پذیرفتند.
 
سعید علایی رئیس مرکز بهداشت و درمان  مهرستان هم در گفت و گو با شستون، اظهار داشت: آمارها نشان می دهند که روزانه ۸ نفر در اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهند.
وی با بیان اینکه حدود یک و نیم میلیون نفر مصرف کننده مواد وجود دارد و بیش از ۶ میلیون نفر  در کشور غیر مستقیم با معضلات آن درگیر هستند، گفت: روزانه ۷۰ نفر در کشور ما به اعتیاد گرفتار می شوند که مرگ و میر زنان در اثر سوء مصرف مواد مخدر در سال گذشته رشد ۱۵ درصدی داشته است. 
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان خاطر نشان کرد: متوسط سن شروع مصرف به سنین دبیرستان رسیده است که این آمارها وضعیت هشدار دهنده ای را نشان می دهد.
علایی ادامه داد:  مسائل جانبی همچون فقر اقتصادی، فقر فرهنگی و آموزشی، بیکاری، مهاجران و شرایط سیاسی و جغرافیایی همگی تاثیرات مستقیمی در افزایش آمار مصرف کنندگان مواد مخدر دارد.
وی اضافه کرد:  آنچه در اولویت است آموزش و آگاه سازی جوانان و خانواده هاست که باید علاوه بر سلبی بودن ایجابی یعنی همراه با راهکار و روش های جایگزینی باشد.
رئیس مرکز بهداشت و درمان مهرستان خاطر نشان کرد: هدفمندی در زندگی، تصمیم گیری با اراده درباره آینده، مسئولیت پذیری در زندگی و خانواده دوستی تفاوت افرادی است که به این دام گرفتار نمی شوند که باید در اولویت آموزش های ما به جامعه باشد.



انتهای پیام/
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 8944
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *