مدیر کل میرات فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان و‌بلوچستان:

میراث فرهنگی شناسنامه هویتی ملت هاست /بخش جالق به عنوان باغ شهر ثبت ملی می شود/قنات ناهوک ثبت جهانی می شود

10 تير 1395 ساعت 18:51

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه ریزی های صحیح بخش جالق به عنوان باغ شهر ثبت ملی و قنات ناهوک ثبت جهانی خواهد شد.


به گزارش شستون،کامبیز مشتاق گوهر در جمع مسئولین دستگاه های اجرایی سراوان با اشاره به اینکه میراث فرهنگی شناسنامه هویتی ملت هاست ،اظهار داشت:ظرفیت های فرهنگی و گردشگری موجود در سراوان می تواند این شهرستان را به قطب گردشگری ویژه در استان تبدیل کند.
وی در گوشه ای از سخنانش به واگذاری قلعه سب و کنت به صندوق احیا جهت تبدیل قلعه های فوق به مراکز اقامتی برای گردشگران و مسافران اشاره کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان در منطقه قرمز گردشگری قرار گرفته است ،خاطرنشان کرد:توسط آثار به جای مانده باید حسن شهرت و اعتبار خود را در سطح ملی گسترش دهیم.
کامبیز مشتاق گوهر دره نگاران شهرستان سراوان را یک استثنا در کشور دانست و قدمت آن را به ۱۵هزار سال پیش برشمرد.
این مسئول در ادامه از برگزاری نخستین همایش ملی هنر صخره ای در موزه باستان شناسی جنوب شرق زاهدان خبر داد و هدف از برگزاری این همایش را معرفی سنگ نگاره های شهرستان سراوان که از گشت شروع و تا منطقه نگاران ادامه دارد، ببان کرد.
شایا ذکر است کامبیز مشتاق گوهر  در سفری که به سراوان داشته است از قنات ها،  آثار تاریخی، پوشش گیاهی زیبای دهستان ناهوک و بخش جالق بازدید کرده است که بخش جالق بعنوان  باغ شهر ثبت ملی خواهد گردید،  و قنات ناهوک بعنوان ثبت جهانی،  میراث بشری،  خواهد شد. وی در جلسه ای در بخشداری جالق داشت، از شروع مرمت آثار تاریخی ناهوک و بخش جالق در آینده نزدیک خبر داد.
و در پایان سفر به سراوان هم جلسه ی با حامیان میراث و فارغ التحصيلان برگزار کرد.
 
انتهای پیام/۱۳۱۹


کد مطلب: 1350

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/1350/میراث-فرهنگی-شناسنامه-هویتی-ملت-هاست-بخش-جالق-عنوان-باغ-شهر-ثبت-ملی-می-شود-قنات-ناهوک-جهانی

شستون
  https://shastoon.ir