800
۰
یادداشت؛

سکوت ناشی از تک فرزندی/اعتماد به نفس کاذب ناشی از تحسین

در خانواده هایی که دارای تک‌ فرزند هستند از بازی های دو یا چند نفره، دعواهای کودکانه برسر اسباب بازی خبری نیست و سر وصدای کودکان خبری نیست.
غتفغت
غتفغت
به گزارش شستون،پدیده تک فرزندی چند سالی است که در خانواده هایی که از تحصیلات دانشگاهی و مدارج عالی علمی برخوردار هستند، رواج یافته است. تک فرزندی برای فرزند، پدر، مادر و جامعه معضلاتی را به بار آورده است.
تحسین و تمجید بیش از حد فرزند توسط پدر و مادر اعتماد به نفس کاذب را در فرزند ایجاد می کند و باعث می شود که فرزند حس کند هر کار و عملی انجام دهد مستحق تحسین و تمجید از سوی والدین است.
گاها در جامه شاهد هستیم که خانواده هایی که داری یک فرزند هستند،که هر دوی والدین شاغل بوده اند و فرزند برای پر کردن خلا پدر و مادر به سمت خلاف کشیده شده اند.
سکوت اجباری در خانواده های تک فرزندی
یکی از نکاتی که به ظاهر جالب نیست سکوت اجباری و بیش از حد در این خانواده ها است.در خانواده هایی که دارای تک‌ فرزند هستند از بازی های دو یا چند نفره، دعواهای کودکانه برسر اسباب بازی خبری نیست .
فرزندان در سنین کودکی بابد مانند افراد بالغو عاقل رفتار کرده تا مورد تمجید اقوام، بستگان و دوستان قرار گیرند که این خود بر استرس و فشارهای روحی در کودکان می افزاید. فرزند به دلیل اینکه همیسه در جمع خارق العاده ظاهر شود در عذاب خواهد بود.
تجمل گرایی و افراط گری در خرید انواع امکانات برای فرزند هم یکی دیگر از مشکلاتی ایست که خانواده ها با آن دست و پنجه نرم میکنند و این کار باعث می شود که فرزند حس کند که هر چه در زندگی نیاز دارد را بدون زحمت و خانواده باید برای او فراهم کند و روحیه زیاده خواهی و تن پروری فرزند را افزایش می دهد.
انتهای پیام/۱۳۱۹
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 1665
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *