800
۰

ابتکار بر مدار تکرار/ سیستانی ها قربانی کدام اولویت کاری مسئولان شده‌اند؟

سکاندار محیط زیست با تاکید بر اینکه تالاب هامون امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد گفته است: عده ای در بروز مشکلات اغراق می کنند و می خواهند خود را دلسوزتر از دولت معرفی کنند.
ابتکار
ابتکار
 به گزارش شستون به نقل از عصرهامون، در شرایطی که مردم شمال سیستان و بلوچستان در شرایط بحرانی آلودگی هوا و گردو خاک روزهایشان به سختی سپری می شود که مسئولان مربوطه هنوز آنطور که باید بحرانی بودن اوضاع را جدی نگرفته اند و تا کنون اقدام مؤثری در این زمینه صورت نگرفته است تا مردم آن را با تمام وجود لمس کنند.
ابتکار از زمان سکانداری در سازمان محیط زیست به دلیل تمایل زیاد به فعالیت های سیاسی همواره مورد انتقاد قرار گرفته بالاخره بعد از مدتها جلسه ای برای و بررسی مشکلات زیست محیطی سیستان و بلوچستان تدارک دید، البته اگر فشار مردم نبود بعید بود حالا حالا مسئولان دولتی برای حل مشکلات سیستان گرد هم جمع شوند.
اما معصومه ابتکار در نشست بررسی اقدامات مقابله با گرد و غبار استان سیستان و بلوچستان که عصر دیروز برگزار شد سعی کرد اقدامات گذشته خود را به رخ بکشد، اقداماتی که به اعتقاد مردم منطقه تاکنون ثمربخش نبوده است.
ابتکار باز هم اقدامات خود را لیست کرد و گفت: در راستای احیای تالاب هامون موانع ورودی آب به این تالاب برداشته شد و این مساله موجب شد تا هامون امسال نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مطالعات زیست بوم هامون تهیه می شود و به زودی مصوب خواهد شد، افزود: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است اما ابعاد واقعه بسیار بزرگ است ، با توجه به اینکه اقدامات زیربنایی خوب بود اما کفایت نمی کرد ، دولت از کمبود اعتبارات رنج می برد.
وی تاکید کرد: دولت در تمام این زمینه ها با جدیت کار می کند تا از رنج مردم منطقه بکاهد و همکاری با وزارت امور خارجه و سایر دستگاه ها در این زمینه ادامه خواهد داشت، اشرف غنی پیشنهاد داد تا کارگروه مشترک برای هامون تشکیل شود که این نشان از اهمیت موضوع دارد.
ابتکار گفت: ثبت هامون به عنوان زیست کره در یونسکو، داشتن سه قطعنامه جهانی در سازمان ملل در خصوص گرد و غبار از جمله اقداماتی است که با همکاری ایران در سطح جهانی صورت گرفت و در تلاشیم تا از تجربیات جهان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در زمینه مشکل سیستان و بلوچستان یک بحث کوتاه مدت و یک مبحث بلندمدت برای کاهش آسیب پذیری مردم منطقه در نظر است ، در سال 93 مصوبه ای برای مقابله با گرد و غبار تصویب شد که به دلیل اهمیت موضوع ماه گذشته این مصوبه بازنگری و ابلاغ شد که در آن بر موضوع سلامت و کاهش مواجه مردم با گرد و غبار تاکید شده است.
معاون رییس جمهوری گفت: سازمان های مدیریت بحران، هواشناسی و وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی و ادارات استانی باید گام اصلی را در این زمینه بردارند تا آسیب پذیری مردم در شرایط بحران به حداقل برسد و اگاهی آنها نسبت به موضوع افزایش یابد.
وی تاکید کرد: متاسفانه امروزه از یک فضاسازی در کشور رنج می بریم و آن این است که عده ای در بروز مشکلات اغراق می کنند و می خواهند خود را دلسوزتر از دولت معرفی کنند که این مساله مشکلاتی را به وجود می آورد در حالی که دولت با برنامه ریزی و سیاست گذاری کلان پیش می رود.
علی ای حال مدتی طولانی است که تشدید آلودگی هوا در سیستان نفس‌های مردم را به شماره انداخته است، اما گویا صدای خس خس نفس‌های سیستان نشین ها هنوز به گوش مسئولان در تهران نرسیده است و معلوم نیست سلامت مردم قربانی کدام اولویت کاری مسئولان محیط زیست شده است؟
کارشناسان نیز بر این باورند که مسئولین استانی و در راس آن استاندار سیستان و بلوچستان هم آنطور که توقع می رفت راه گشای مشکلات سیستان نبوده است، در هر حال شاید گره گشایی از طرح های حیثیتی آنقدر برای دولت مردان اولویت دارد که مشکل گردوخاک سیستان در اولویت های آخر دولت قرار گرفته است.

انتهای پیام/
دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 1729
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *