800
۰
در کارگروه کشاورزی سراوان عنوان شد:

آب مهم ترین نیاز صنعت سبز در جهان است/13هزار هکتار زمین زیر کشت خرما در شهرستان سراوان

فرماندار شهرستان سراوان سطح زیر کشت خرما را در این شهرستان 13 هزار هکتار عنوان کرد.
hF
hF
به گزارش شستون، کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی پیش از ظهر امروز با حضور محمد باسط درازهی نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و دیگر مسئولین مربوطه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
محمد باسط درازهی نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی در این کارگروه  با اشاره به اینکه کشور ایران بر روی کمربند بحران و خشک قرار گرفته است، گفت: آب مهم ترین نیاز صنعت سبز(کشاو.رزی) در جهان است.
وی افزود: کل دنیا در صدد هستند تا با کمترین میزان مصرف آب بیشترین تولیدات را داشته باشند.
نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی بحث آبیاری قطره ای را از مبحث های رایج در کشور بر شمرد و خاطر نشان کرد: جلوگیری از مصرف بی رویه آب هدف اصلی در آبیاری قطره ای است.
محمد باسط درازهی با بیا ن اینکه آب و محیط زیست 2 امانت از آیندگان است که باید به آیندگان تحویل دهیم،  به مسئولین توصیه کرد تا مجوز هایی در اولویت قرار گیرد که کمترین میزان مصرف آب را دارند تا جلوی هدر رفت آب گرفته شود.
فرماندار شهرستان سراوان هم در ادامه در این کار گروه افزود:تنها راه برون رفت از بحران خشک سالی مدیریت و کنترل صحیح منابع آبی موجود است.
درویش نارویی با اشاره به اینکه در فصل بارش های مونسون قرار داریم، خاطر نشان کرد:اگربه  سد های موجود در شهرستان سراوان توجه شود امید است که در آینده به مشکل بر نخواهیم خورد.
وی با بیان اینکه در فصل برداشت خرما هستیم، افزود: در حال حاضر بیش از 13 هزار هکتار زمین زیر کشت خرما داریم که برخی به صورت آبی و بخشی به صورت دیم است.
فرماندار شهرستان سراوان برداشت خرما را در این شهرستان بالای 35 هزار تن عنوان کرد و ادامه داد :با توجه به مشکلات موجود در این بخش بهره برداری مناسبی نداشته ایم.
درویش نارویی  با اشاره به اینکه بالای 12 هزارتن ظرفیت سردخانه در سراوان موجود است، از مسئولین مربوطه خواست تا با قیمت گذاری و اطلاع رسانی مناسب، بازاریابی مناسب و خرید تضمینی به کشاورزان  و پر کردن ظرفیت های سرد خانه ها از ورود دلالان که خرما را به صورت خوشه ای و فله ای از کشاورزان خریداری می کنند جلوگیری کنند.
وی با توجه به  شرایط خشکسالی موجود گفت:تغییر الگوی های کشت و سیستم های تحت فشار را که یکی از تاکیدات مهم کشور است از مواری عنوان کرد که باید به طور جد به آن پرداخته شود.
فرماندار شهرستان سراوان استفاده از پتانسیل منطقه ای سراوان، دلگان و سیستان در پرورش شتر را یکی از مهم ترین محور های توسعه در امر اشتغال زایی برشمرد.
درویش نارویی در پایان برگزاری جشنواره "هامبن" در سراوان را مهم تلقی کرد و خواستار برگزاری و نهادینه کردن این جشنواره در راستای شناساندن خرمای سراوان در کشور شد.

انتهای پیام/1319  
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 1775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *