800
۰

شکارچیان سنجاب درفضای مجازی لو رفتند

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بانه گفت: پس از انتشار فیلم و تصاویری از شکار دو قطعه سنجاب در فضای مجازی، این شکارچیان متخلف توسط ماموران یگان حفاظت شناسایی و دستگیر شدند.
سنجاب
سنجاب
به گزارش شستون؛محمد دلسوز میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو شکارچی متخلف در مناطق جنگلی این شهرستان و در ارتفاعات 'شرگه' با شکستن درختان بلوط لانه سنجاب ها را تخریب کرده و سپس آنها را شکار می کردند.
وی اضافه کرد: پخش تصاویری از این اقدام در فضای مجازی باعث شد تا ماموران یگان حفاظت این اداره به بررسی موضوع و شناسایی این شکارچیان متخلف بپردازند.
وی گفت: سرانجام مشخص شد محل شکار مناطق جنگلی روستای شرگه این شهرستان بوده و با همکاری مردم محلی این شکارچی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان تحویل داده شدند.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بانه از همکاری و همراهی دوستداران محیط زیست این شهرستان در شناسایی و تحویل این شکارچیان متخلف قدردانی کرد.
میرزایی گفت: شهرستان بانه از زیستگاه های مهم و با ارزش سنجاب ایرانی است که هر ساله سوداگران حیات وحش اقدام به زنده گیری و قاچاق این گونه با ارزش می کنند.
سنجاب ایرانی جانوری متوسط الجثه و بین 20 تا 25 سانتی متر طول دارد و موهای پشتی آن خاکستری متمایل به قهوه ای بوده و زیر بدن جانور زرد رنگ و موی سر و پشت دم قرمز حنایی است.
سر و دم قرمز رنگ سنجاب ایرانی مشخصه ای است که این پستاندار را از دیگر سنجاب های موجود در ایران متمایز می سازد، این جانور از میوه هایی مانند توت، مغزهایی همچون گردو، بادام، فندق و بلوط، برگ ها، جوانه ها و پوست درختان تغذیه می کند.
سنجاب ایرانی دانه هایی مانند بلوط را در زیر خاک پنهان می سازد که این کار کمک فراوانی به رشد و تجدید حیات جنگل های بلوط در غرب ایران می کند.
مهمترین زیستگاه سنجاب ایرانی در ایران، جنگل های بلوط بانه در کردستان و سردشت در آذربایجان غربی است.
60 درصد از مساحت شهرستان بانه که شامل 87 هزار هکتار است جنگل بلوط بوده و این شهرستان به نام شهر سنجاب کشور شناخته شده است.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
3020/1904

 
  انتهای پیام /*
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 2007
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *