800
۰
یک مقام مسئول در آموزش و پرورش:

مدارس دولتی حق ثبت نام مشروط به دریافت هزینه ندارند/ با مدارس متخلف برخورد می‌شود

بابایی گفت: مدارس وظیفه ثبت نام دانش آموزان را دارند و نباید ثبت نام دانش آموز را مشروط به دریافت شهریه انجام دهند.
شهریه مدارس
شهریه مدارس
به گزارش شستون، به نقل از چشم برخوار، امسال نیز همانند سال های گذشته خانواده ها برای میزان شهریه ای که باید در هنگام ثبت نام فرزندان خود در مدارس دولتی پرداخت کنند سوال دارند؛ سوالاتی مانند اینکه آیا پرداخت هزینه از طرف خانواده ها اجباری است یا اختیاری؟ تعرفه مشخصی در این زمینه وجود دارد یا نه؟ و سوالاتی از این قبیل که جا دارد مسئولان مربوطه پاسخگو باشند.
رئیس اداره آموزش و پرورش برخوار در پاسخ به سوال چشم برخوار که پرسیده بود «با توجه به اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه مدارس دولتی حق دریافت هیچ گونه هزینه ای هنگام ثبت نام دانش آموزان ندارند، آیا این موضوع در مدارس دولتی شهرستان برخوار رعایت می شود؟ آموزش و پرورش برخوار در این زمینه چه اقداماتی را انجام داده است؟» گفت: در شهرستان برخوار هم مدارس دولتی موظف به رعایت این موضوع هستند و حق دریافت هزینه ای در قالب شهریه برای ثبت نام ندارند، اما مبالغ دیگری تحت عنوان «همیار» برای هزینه های مختلف توسط مدارس دریافت می شود که این مبالغ ارتباطی با شهریه ندارد.
علی بابایی افزود: به طور دقیق تر باید گفت که مدارس حق ثبت نام مشروط به دریافت هزینه ندارند و مبالغی هم که به عنوان هزینه های مختلف دانش آموز در طول سال در هنگام ثبت نام آن ها دریافت می شود فقط باید از خانواده هایی که استطاعت مالی دارند دریافت شود که حتی برای این خانواده ها هم نباید حالت اجباری داشته باشد.
بابایی با بیان اینکه در هر شرایطی مدارس موظف به ثبت نام دانش آموز هستند، خاطرنشان کرد: مدارس حق دریافت هزینه همیار از دانش آموزانی که در خانواده های نیازمند هستند را ندارند.
این مسئول در پایان عنوان کرد: دانش آموزان دوره ابتدایی پول کتاب، پول بیمه و هزینه مجلات، دانش آموزان متوسطه اول، پول بیمه و مجلات، متوسطه دوم هزینه کتاب، مجلات و دانش آموزان هنرستانی هنگام ثبت نام باید هزینه روپوش را پرداخت کنند و اگر مدارس موقع ثبت نام مبالغی غیر از موارد مذکور دریافت کنند، غیرقانونی بوده و با آن ها برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 2115
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *