800
۰
امام جمعه سراوان:

اربعین، نمایشگاهی جامع برای بشریت/حضور پرشور در اربعین، خاری در چشم دشمن

اربعین یک نمایشگاه جامع و در بر گیرنده تمامی ابعاد است، نمایشگاهی که در آن ایثار، شجاعت، فداکاری، دلسوزی، و غیره دیده میشود. اربعین نمایشگاهی است که تمامی فضایل را داراست و مناسب همه طیف ها و سلیقه هاست، نوجوان و جوان، میانسال و کهنسال، پیر و جوان، زن و مرد برای همه آموزنده و الگو است.
اربعین، نمایشگاهی جامع برای بشریت/حضور پرشور در اربعین، خاری در چشم دشمن
به گزارش شستون: حجت الاسلام و المسلمین مختار سابکی امام جمعه موقت شهرستان سراوان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از صفات ویژه خداوند متعال قدرت است، در کنار صفت رحمت صفت قدرت نیز وجود دارد، یکی از کمالات الهی توانایی خداوند بر انجام هر کاری است، ذهن با توجه به این کمال وجودی، مفهوم «قدرت» را انتزاع می‌کند و آن را به ذات واجب الوجود نسبت می‌دهد. برای مثال ذات چاقو بریدن استف اما به خواست و قدرت خداوند سر حضرت اسماعیل (ع) را نبرید، یا آتشی که نمرود برای حضرت ابراهیم(ع) فراهم کرده بود به اراده و قدرت خدا از ذات خود که سوزاندن بود برگشت و تبدیل به گلستان شد.


سابکی در ادامه در خصوص تفاوت قدرت خداوند و انسان گفت: قدرت انسان کیف نفسانی و از مقولة ماهیّت است، امّا قدرت خدا از کمالات وجودی است. نسبت قدرت انسان به فعل، امکان است، در حالی که نسبت قدرت خدا به فعل، وجوب است  به عبارت دیگر، قدرت در انسان عین قوّه و امکان و قدرت خدا عین فعلیّت و وجوب است. قدرت انسان، علّت ناقصة تحقّق فعل است و با علم به حسن فعل و اراده تمام می‌شود، امّا قدرت خدای تعالی علّت تامّه است؛ زیرا عین علم، اراده و مشیّت ذاتی اوست. قـدرت انسان، متنـاهی و محـدود، و قـدرت حق تعـالی، نامتنـاهی و نامحـدود است. قدرت انسان تنها مبداء حرکت است، امّا قدرت خدای سبحان مبداء ایجاد. می‌باشد. 


حجت الاسلام و المسلمین سابکی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی افزود: اربعین یک نمایشگاه جامع و در بر گیرنده تمامی ابعاد است، نمایشگاهی که در آن ایثار، شجاعت، فداکاری، دلسوزی، و غیره دیده میشود. اربعین نمایشگاهی است که تمامی فضایل را داراست و مناسب همه طیف ها و سلیقه هاست، نوجوان و جوان، میانسال و کهنسال، پیر و جوان، زن و مرد برای همه آموزنده و الگو است.



وی ادامه داد: امروز با وجود تلاش شبانه روزی دشمن و تبلیغات رسانه های معاند در کمرنگ نشان دادن اربعین ما شاهد اربعینی پرشور تر از سال های قبل هستیم که این نشان از دلدادگی مسلمانان جهان به امام حسین (ع) است.

امام جمعه در خصوص ظهور امام زمان(عج) گفت: با رونق گرفتن شگفت انگیز مراسم اربعین در طی سالهای جاری و حضور دهها میلیونی عاشقان حسینی از سراسر جهان که موجب حیرت جهانیان شده است، بشارت های بزرگی در خود دارد، بشارت فراهم شدن سپاه بزرگ اسلام برای یاری آخرین حجت حق، بشارت باز شدن راه قدس که از کربلا می گذرد، بشارت فراگیر شدن نام و یاد حسین (ع) که امام عصر (عج) در هنگام ظهور، خود را با این نام معرفی می کند و میفرماید: من منتقم خون حسین(ع) هستم.


وی با اشاره به کمرنگ نشان دادن حضور مردم در اربعین توسط دشمن در فضای مجازی تصریح کرد: حضور پرشور مردم در اربعین موجب خشم دشمن میشود. دشمن به دنبال این است تا فضاسازی کند، مشکلات و کمبودهایی که در این ایام در عراق وجود دارد را بزرگ نمایی می کند تا این حادثه عظیم و بزرگ را کمرنگ نشان دهد. لذا ما باید دشمن را بشناسیم و دقت کنیم تا در پازلی که دشمن برایمان چیده بازی نکنیم و فریب دروغ های آشکار آنها را نخوریم.


سابکی در پایان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: در این جنگ تحمیلی ما نعمتهای زیادی بدست آوردیم و باید این نعمت ها که رزمندگان بدست آوردن را به نمایش بگذاریم و شجاعت و رشادت این بزرگواران را به همه نشان دهیم.
خاطرات رزمندگان و وصیت نامه شهدا در هشت سال دفاع مقدس نباید فراموش شود بلکه باید سینه به سینه، نسل به نسل روایت شود. 
وی ادامه داد: یکی از برکات انقلاب این است که ما در این جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک کشورمان را هم به بیگانه ندادیم، اما شما میبینید در گذشته در هر جنگی که بوده بخشی از این سرزمین پهناور از دست رفته و روز به روز کوچکتر شده، ما همه مدیون شهدا و رزمندگان هستیم و باید شکرگذار این نعمت باشیم و زندگی شهدا و رزمندگان را سرلوحه زندگی خود قرار بدهیم.

جمعه 25 شهریور 19صفر : 75 سال پیش در چنین روزی، رضاخان پهلوی پس از 16 سال حكومت مجبور به استعفا شد و فرزند وی محمدرضا پهلوی به سلطنت رسید.  
شنبه 26 شهریور 20صفر : اربعین حسینی
یک شنبه 27 شهریور 21صفر: روز شعر و ادب فارسی
پنج شنبه 31 شهریور 25صفر: آغاز هفته دفاع مقدس


انتهای پیام/
 
جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 25821
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *