800
۰
خطبه های نماز جمعه

پیامبر اکرم آیینه تمام نما ار خوبی ها و ارزش ها/وحدت بیش از پیش در پایتخت وحدت اسلامی

نبی اکرم (ص) در تاریک ترین وضعیت، روشن ترین وضعیت را به وجود آورد، و در قرآن از ایشان به عنوان خاتم الانبیاء یاد شده، زیرا تمامی خوبی ها و صفات نیک انبیاء را به صورت یکجا داراست، و آیینه ای تمام نما از خوبی ها و ارزش های عالم است. با آغاز هفته وحدت از مسئولین انتظار داریم مثل همیشه با برنامه های خوب و مناسب وحدت این استان را تبلیغ کنند تا دشمن ناامید شود، چرا که همه مسلمین یک خدا، یک قبله، یک پیامبر و یک قرآن دارند و ما باید این مشترکات را تقویت کنیم و جلوی دشمن متحدتر از هر زمان باشیم.
پیامبر اکرم آیینه تمام نما ار خوبی ها و ارزش ها/وحدت بیش از پیش در پایتخت وحدت اسلامی
به گزارش شستون؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: وجود پیامبر گرامی اسلام یکی از بالاترین برکات و نعمت هایی است که خداوند متعال به بشریت هدیه داده است.

امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به برجستگی پیامبر اکرم (ص) در قرآن، افزود: نبی اکرم (ص) در تاریک ترین وضعیت، روشن ترین وضعیت را به وجود آورد، و در قرآن از ایشان به عنوان خاتم الانبیاء یاد شده، زیرا  تمامی خوبی ها و صفات نیک انبیاء را به صورت یکجا داراست، و آیینه ای تمام نما از خوبی ها و ارزش های عالم است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به بیانات و دیدار رهبر فرزانه انقلاب در مراسم دانش آموختگی نیروهای مسلح، گفت: حضور جوانان در جای جای کشور به ویژه نیروهای مسلح خاریست در چشم دشمن چرا که دشمنان ما به شدت در حال دور کردن جوانان ما از ارزش های اسلامی هستند.

رهبر معظم انقلاب انگشت ‌گذاشتن دشمن بر روی حجاب بانوان ایرانی را که فضیلتی برخواسته از دل فرهنگ اسلامی است را توطئه فریبکارانه خواندند و در پشت آن اهداف دیگری نهفته است.
حادثه ای که پیش آمد دختر جوانی درگذشت، حادثه تلخی بود دل ما هم سوخت ولی واکنش به این حادثه بدون اینکه تحقیقی شده باشد این نبود که عده ای بیایند و خیابان‌ها را برای مردم ناامن کنند، امنیت رو برهم بزنند، قرآن را آتش بزنند، حجاب را از روی سر خانم محجبه بکشند.
این کارها و برنامه ریزی ها توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، اتاق فکر دارند و طراحی می کنند و توسط فضاهایی که دارند تبلیغ می کنند و مزدوران و حقوق بگیران آنها در داخل کشور به آنها کمک می کنند.
انگیزه دشمن از این کارها و ناامنی ها متوقف کردن پیشرفت جمهوری اسلامی است چرا که چشم دیدن این عزت و اقتدار را ندارند و نمی‌توانند تحمل کنند و برای توقف آن برنامه ریزی می کنند.
برای مسئولین، جوانان و خیابان‌ها در شمال غرب و جنوب شرق برنامه ریزی کردند

امام جمعه سراوان افزود: با برنامه ریزی دقیق طرحی را در چابهار ایجاد کردند تا ناامنی ایجاد کنند، اینها با جمهوری اسلامی مخالف نیستند، اینها با ایران قوی مخالف هستند، موضوع حجاب نیست، موضوع اقتدار ایران است.

وی ادامه داد: حادثه ای که در استان صورت گرفت حادثه تلخی بود، مرد، استان ما مرزبان و نگهبان مرزهای اسلامی بوده و هستند، که دشمن با این کارها قصد داشتند ضربه به این پیشینه بزنند.
یقینا بعضی افراد که هویت آنها معلوم نیست و معلوم نیست که از کجا آمده اند قصد تخریب استان سیستان و بلوچستان را دارند.

وی با اشاره به آشکار بودن حضور دشمن در اغتشاشات اخیر گفت: هر کسی اگر صحنه را ببیند متوجه می شود که لیدرهای در صحنه وجود دارد، برنامه ریزی هایی انجام شده است، سلاح هایی آماده شده بود و احساسات مردم را هدف می‌گرفتند و تحریک به انجام این اغتشاشات می کردند.

وی تصریح کرد: همه ی مردم، جوانان و علما و معتمدین با وحدت به میدان آمدند و بیزاری و ناراحتی خود را از این افراد و اتفاقات اعلام کردند، که این نقطه قوت و در شان مردم سیستان و بلوچستان است. دشمن اگر هزاران سال کار کند و هزاران نفر را در زمینه های مختلف آموزش دهد نمی تواند مردم این استان را تحریک کند، زیرا مردم ما مردمی با بصیرت و انقلابی هستند و کسانی که به اسم مردم این کارها را انجام می‌دهند توسط خود مردم جمع خواهد شد.

وی ادامه داد: خسارت‌هایی ایجاد شد، ماشین ها، مغازه ها، بانک ها، مدارس، درمانگاه ها و اموال عمومی را غارت و تخریب کردند و به آتش کشیدند، این اقدامات به دور از انسانیت، اسلام و منطق است. برای مقابله با این اقدامات اغتشاشگران شهدایی را تقدیم این نظام مقدس کردیم، با کسانی که باعث بروز این مسائل شده اند باید برخورد قاطع، سخت و عبرت آموز شود.

وی خاطر نشان کرد: باید هوشیار باشیم، دشمن بسیار مرموزانه دقیق به بهانه های مختلف وارد شده و می شود که باید با هوشیاری و دقت با آنها مقابله کرد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری ضمن انتقاد، خطاب به صاحب نظران و کسانی که تریبون در اختیار دارند گفت: انتظار بود در این ایام بعضی ها حرف بزنند و سکوت نکنند و تبیین کنند و کسانی که با گفتارشان به این اغتشاشات دامن زدند و آتش فتنه را بیشتر کردند باید جوابگوی این خسارت ها و خون شهدا و خداوند باشند.

وی در پایان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و آغاز هفته وحدت گفت: از کارکنان نیروی انتظامی و نظامی و همه نیروهایی که‌ در راه امنیت تلاش می کنند تشکر میکنیم و یاد شهدای نیروی انتظامی را گرامی میداریم.
در هفته پیش رو با آغاز هفته وحدت از مسئولین انتظار داریم مثل همیشه با برنامه های خوب و مناسب وحدت  این استان را تبلیغ کنند تا دشمن ناامید شود، چرا که همه مسلمین یک خدا، یک قبله، یک پیامبر و یک قرآن دارند و ما باید این مشترکات را تقویت کنیم و جلوی دشمن متحدتر از هر زمان باشیم.

انتهای پیام/




 
جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 25833
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *