800
۰
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان وبلوچستان:

اشتغال پایدار از مسیر فراگیری مهارت می گذرد/ مهارت آموزی زمینه ساز توسعه اقتصادی است

جلیل شهریاری با اشاره به واگذاری کارگاه های بخش دولتی به بخش خصوصی گفت: جوانانی که در حرفه های فنی مهارت‌آموزی می‌شوند، اشتغال آنان تضمین و پایدار است.
اشتغال پایدار از مسیر فراگیری مهارت می گذرد/ مهارت آموزی زمینه ساز توسعه اقتصادی است
به گزارش شستون به نقل از عصرهامون؛ جلیل شهریاری، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه بیکاری یکی از عمده مشکلات جوانان استان است، تصریح کرد: با مهارت آموزی در حرفه های فنی بخش زیادی از مشکلات اشتغال را در استان می توان حل کرد.

وی افزود: بر اساس نیاز صنایع گاز، جوشکاری لوله های گاز خانگی، اتومکانیک، صنایع ساختمان در سیستان و بلوچستان  دوره‌های مهارتی در حرفه‌های جوشکاری، لوله کشی گاز، اتومکانیک، صافکاری خودرو، صنایع چوب در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک زاهدان جهت اشتغال جوانان برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: جوانان استان برای اشتغال در حرفه‌های مورد نیاز صنعت گاز، مکانیک، جوشکاری، صنایع چوب مهارت افزایی می‌شوند.

وی گفت: افراد مهارت آموخته پس از پایان دوره آموزشی، گواهینامه بین المللی دریافت خواهند کرد.

شهریاری از توسعه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز روز در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی باید با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و مردم جامعه گسترش یابد و متناسب با هر شهرستان و مناطق مختلف استان در برنامه آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای این استان قرار گیرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مهارت آموزی را زمینه ساز توسعه در هر صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار و به ویژه مراکز فنی، صنعتی و ظرفیت‌های نقاط مختلف استان از برنامه‌های این اداره کل در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 25875
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *