800
۰
مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور خبر داد؛

آغاز ورزش‌های همگانی درون استانی به میزبانی سیستان و بلوچستان

همت اله بسطامی از آغاز ورزش‌های همگانی درون استانی به میزبانی سیستان و بلوچستان به صورت پایلوت خبر داد.
آغاز ورزش‌های همگانی درون استانی به میزبانی سیستان و بلوچستان
به گزارش شستون به نقل از عصرهامون؛ همت اله بسطامی، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور هدف از برگزاری این دسته از ورزش‌های همگانی را تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم احیای ورزش‌های بومی و محلی دانست و بیان کرد: ترویج ورزش‌های بومی و محلی استان‌ها در بین نسل جوان و دانشجوی کشور می‌تواند علاوه بر ایجاد نشاط و پویایی در بین دانشجویان، در حفظ و انتقال فرهنگ نیز موثر باشد و دانشگاه پیام نور در برنامه‌ای هدفمند درصدد برگزاری این دسته از ورزش‌های همگانی در ۳۱ استان کشور است.

وی افزود: مخاطب ما جوانانی هستند که به دلیل شیوع بیماری کرونا به سمت شبکه‌های مسموم مجازی سوق داده شده اند و انجام این همایش‌ها که جنبه فرهنگی و ورزشی و ریشه در آداب و رسوم مردم دارد، می‌تواند نقش موثری در جهت دهی و بازگشت نشاط و مشارکت دانشجویان در دانشگاه‌ها داشته باشد.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: برنامه‌های متنوع این همایش فرهنگی ورزشی متناسب با استان سیستان و بلوچستان در قالب رشته‌های ورزشی؛ طناب کشی، چوب کشی، کبدی، کشتی محلی و .. و همچنین فعالیت‌های فرهنگی در قالب؛ لباس‌های سنتی، غذا‌های سنتی، صنایع دستی و ... طراحی شده و برگزار می‌شود.

بسطامی گفت: دانشگاه پیامنور با توجه به گستردگی در سراسر کشور دارای بهترین ظرفیت و پتانسیل برای برگزاری همایش‌های فرهنگی ورزشی متناسب با هر استان است و آمادگی خود را برای میزبانی درون استانی تمامی دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم اعلام می‌کند.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 25884
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *