دستاوردهای شیلات سیستان و بلوچستان در نمایشگاه بین‌المللی شیلات آبزیان و غذاهای دریایی تهران

30 آبان 1401 ساعت 10:27

سواحل مکران فرصتی بی نظیر در عرصه سرمایه گذاری در حوزه آبزی پروری در استان سیستان و بلوچستان که شیلات برای توسعه می تواند نقش مهمی ایفا کند.


به گزارش شستون به نقل از عصرهامون؛ عطاالله رئیسی، سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی شیلات آبزیان و غذاهای دریایی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ۳۲۰کیلومتر نوار ساحلی در کرانه اقیانوس هند بوده و بخش اعظم سواحل مکران که مقام معظم رهبری آن را گنج پنهان لقب داده اند در این استان واقع شده است.

وی افزود: نقش شیلات سیستان و بلوچستان در تامین پروتئین سفید مورد نیاز جامعه و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های کنسرو تون ماهی عمل آوری ،بسته بندی آبزیان و پودر ماهی در سال های رضایت بخش بوده و سهم ۴۰ درصدی صید در بین استانهای جنوبی کشور داشته است.

سرپرست ادراه کل شیلات استان تصریح کرد: با توجه به موفقیت های خیلی خوب صید و صیادی شیلات استان برای سومین بار در نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری غذاهای دریایی شرکت کردیم که در سال ۹۹ با میزان صید ۲۵۵هزار تن و در سال ۱۴۰۰، ۲۶۰ هزار تن از جمله دستاورد های صیادان عزیز در پهنه سواحل مکران است.

نمایشگاه شیلات، آبزیان، ماهی گیری ،غذاهای دریایی و صنایع وابسته از ۲۹ آبان لغایت ۲ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برای علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 25944

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/25944/دستاوردهای-شیلات-سیستان-بلوچستان-نمایشگاه-بین-المللی-آبزیان-غذاهای-دریایی-تهران

شستون
  https://shastoon.ir