به گزارش
شستون به نقل از عصرهامون؛ محور سراوان- خاش در حالی طی سال قربانیان بی شماری را در حوادث جاده ای به جای می گذارد که این محور یکی از پرترافیک ترین محورهای سیستان و بلوچستان به شمار می رود.
این در حالیست که همچنان فرشته مرگ در جاده ها جولان می دهد و هر از چند گاهی که وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت و مجروح شدن عده ای می شود انعکاس آن در رسانه های تصویری و مکتوب هموطنان به ویژه ساکنان این خطه را داغدار می کند و این مهم می طلبد که برای جلوگیری از خسارت های جانی و مالی اقدام به ساخت آزاد راه یا بزرگراه و یا استاندارد سازی جاده ها در دستور کار قرار گیرد.
عطاءالله اکبری، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش های صورت گرفته طی دوسال گذشته در خصوص تبدیل راه فرعی خاش_ سراوان به راه اصلی از مثمر ثمر بودن آنها خبر داد و گفت: پس از تکمیل کامل پرونده و اخذ مجوزهای زیست محیطی و پدافند غیر عامل و نیز نشست های تخصصی با همکاران سازمان برنامه وبودجه کشور و پیگیری نمایندگان مردم سراوان و خاش در مجلس شورای اسلامی تبدیل راه فرعی خاش _سراوان به طول ۱۵۱ کیلومتر به راه اصلی محقق شد.
وی تصریح کرد: این پروژه با اعتبار پایه ۱۲۰۰میلیارد تومان در کیمسیون ماده ۲۳سازمان برنامه وبودجه کشور مصوب شد.
به گفته این مقام مسئول؛ محور فوق به عنوان محور اصلی از سال آینده در قانون بودجه کشور دارای ردیف خاص خواهد شد و عملیات ساخت محور با مشخصات راه اصلی آغاز می شود.
وی مصوبه این پروژه را دستاوردی مهم در حوزه تکمیل و توسعه راههای استان دانست و ادامه داد: خیلی از محورها در استان ها مدت ها در نوبت اخذ مجوز ماده ۲۳سالها قرار دارند کما اینکه این محور سالها متمادی در دستور کار ارتقا به محور اصلی یا باند دوم بود؛ اگر چه فرایند با تعلل همراه بوده اما خوشبختانه در این مدت با تلاش گسترده استان موفق به اخذ این مجوز مهم شد.
اکبری تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا به محض تامین اعتبار لازم چه در قالب بودجه سنواتی وچه اعتبارات مازاد؛ عملیات ساخت راه اصلی را از دو جهت هم سمت خاش به سراوان و هم سراوان به خاش آغاز کنیم.
انتهای پیام/