کلاف سردرگم بحران آب شهری در تنها بندر اقیانوسی ایران؛

ماهیگیری تانکرداران از قطعی های مکرر آب در چابهار

2 آذر 1401 ساعت 9:36

در حالی مردم در بسیاری از مناطق شهری چابهار با کمبود و نبود آب شرب دست به گریبان هستند که مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت محدود تأمین آب و حوادث غیرمترقبه باعث اختلال در روند آبرسانی به مشترکان چابهار شده است.


به گزارش شستون به نقل از عصرهامون، مردم شهرستان چابهار همیشه با نبود و کمبود آب شرب که مهم ترین مشکل برای زندگی هر انسان است در حوزه شهری دست به گریبان هستند و تامین آب شرب برای مردم با قشر متوسط و ضعیف هرینه بر است چون دسترسی به آب در جاهای نزدیک وجود ندارد و باید از مسافت های طولانی تراز محل زندگی‌شان با تانکر آب را حمل و منتقل کنند و هزینه‌های تامین آب کمر مردم را خرد کرده است.
 
تامین آب آشامیدنی شهر چابهار در حال حاضر از طریق شیرین‌سازی آب‌ دریا در کارخانه آب شیرین‌کن محقق می‌شود که با توجه به افزایش جمعیت دیگر جوابگوی همه ساکنین شهر چابهار نیست.
 
مناطق این شهر دارای شبکه توزیع آب بوده که با توجه به ظرفیت محدود تامین آب به صورت جیره‌بندی توزیع آب انجام می‌شود.
 
متولیان امر؛ چرا مشکل آب شهرستان چابهار حل شدنی نیست؟

یکی از شهروندان چابهاری در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به کمبود و بی آبی در بلوار توحید بیان کرد: شهروندان بلوار توحید همیشه از آب بی بهره هستند و هر شب باید انتظار برای وصل و جریان آب شهری باشند و آسایش مردم به دلیل بی برنامه بودن و کم باز کردن فلکه اصلی نابسامان شده است.
 
وی با بیان اینکه نظافت و تمیزی لازمه بهداشت و سلامت اقشار در جامعه است، افزود: حق بهره مند بودن از آب شهری کمترین خواسته مردم است و همه مردم توان خرید تانکر آب شور به قیمت ۲۰۰هزار را ندارند.
 
این شهروند گفت: در بعضی مناطق در هفته سه بار از آب بهره می برند اما خیابان توحید ۱۷ همیشه از آب شهری محروم است و اقتصاد خانواده ها به گونه ای است که برای خرید تانکر آب عاجز و مشکل دارند.
 
وی ادامه داد: در چند روز گذشته بازرس آبفا با حضور در این منطقه قول حل مشکل را داد اما تاکنون مشکل آب این خیابان مرتفع نشده است، خواهشی که از مسئولین داریم آب شرب این مناطق را پیگیر باشید چرا که مردم و ساکنین این محله و دانش آموزان نیاز مبرم به آب دارند و در ۱۰ روز گذشته اهالی این منطقه متوالی منتظر آب شهر هستند اما خبری نیست.
 
ظرفیت محدود تأمین آب و حوادث غیرمترقبه باعث اختلال در روند آبرسانی به مشترکان چابهار می‌شود
 
رضا نوذری‌نیا، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه تنها منبع تأمین‌کننده آب شهر چابهار کارخانه آب شیرین کن است، بیان کرد: رشد جمعیت، اضافه شدن محله‌های جدید و عدم افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا طی سال‌های اخیر، سبب شده با توجه به کمبود آب، این شرکت توزیع آب را به صورت جیره‌بندی مدیریت و در اختیار مشترکان قرار دهد.
 
وی با اشاره به وقوع مشکلات ناگهانی و اختلال در روند آبرسانی به مشترکان تصریح کرد: فرسودگی خط، ایجاد اتفاقات بر روی تاسیسات و خطوط انتقال و حوادث طبیعی مانند پدیده کَشَند قرمز که اخیراً بروز کرده، باعث می‌شود در بعضی از روزهای سال در روند اجرای برنامه توزیع آب شهر اختلال به وجود آید.
 
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان افزود: این اتفاقات در اسرع وقت رفع و مجدد توزیع آب مطابق روال قبل صورت می‌گیرد.
 
نوذری نیا با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای رفع کمبودهای به وجود آمده، گفت: از سال قبل افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن و اصلاح خطوط انتقال در دستور کار این شرکت قرار گرفته است تا محدودیت‌های آبی شهر چابهار مرتفع و توزیع آب به صورت مناسب صورت گیرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 25957

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/25957/ماهیگیری-تانکرداران-قطعی-های-مکرر-آب-چابهار

شستون
  https://shastoon.ir