در گفتگو با کارشناسان مسائل سیاسی مطرح شد؛

درخشش بسیج به عنوان مدال افتخار در کشور/ دشمن با دروغ در فضای مجازی هدفی جز ناامیدی جوانان ایرانی ندارد

6 آذر 1401 ساعت 16:58

کارشناسان سیاسی با بیان اینکه تفکر بسیجی باعث رشد انقلاب و پیشرفت در برابر استکبار و تحریم ها شد، گفتند: حضور پرشور مردمی در قالب بسیج و استقامت و پایداری و پیروزی ملت ایران در برابر تجاوز دشمن و پیروی از فرهنگ شهادت‌طلبی بود.


مجتبی قزاق میری، کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان که فرمودند"بسیج یکی از ابتکارات بزرگ امام (ره) بود"، بیان کرد: امروز بسیج نقش تاثیرگذاری در صحنه‌های مختلف دارد، از زمان شکل‌گیری بسیج تا امروز، این نهاد مقدس یکی از مؤثرترین عوامل انسانی، با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بیشمار در کشور بوده که در عرصه‌های مختلف همواره منشأ فعالیت‌ها و خدمات گوناگون بوده است.
 
وی ادامه داد: تفکر بسیجی باعث رشد انقلاب و پیشرفت در برابر استکبار و تحریم ها شد و حضور پرشور مردمی در قالب بسیج و استقامت و پایداری و پیروزی ملت ایران در برابر تجاوز دشمن و پیروی از فرهنگ شهادت‌طلبی بود.
 
کارشناس سیاسی با بیان اینکه تفکر بسیج باعث الگوی کشورهای منطقه برای مبارزه با استکبار شد، اذعان کرد: بسیج را نباید در قالب یک سازمان نگریست بلکه بسیج یک فرهنگ است که باید در قامت یک الگو در کتاب آزادگی دید و به برکت حضور قهرمانانه مردمان آنان با استفاده از الگوی بسیج سازماندهی شده اند.
 
وی با اشاره به اینکه در جامعه ما نیز بسیج یك نهاد اجتماعی است، خاطر نشان کرد: بسیج همانند خانواده كه به صورت عضوی از ساخت و نظام اجتماعی جامعه است به شمار می آید، نهادی كه با هدف پاسداری از ارزشها و آرمان های انقلاب اسلامی بوجود آمده است و انحلال آن جز در صورت انحلال جامعه اسلامی قابل تصور نیست.
 
نفوذ مسئله مهمی است که فرماندهان ومدیران باید روی آن حساس باشند
 
احمد رازدار، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، بیان کرد: بیانات امروز رهبر معظم انقلاب تداعی کننده راه روشنی است که در انتظار انقلاب اسلامی است و همینطور ناامیدی زیاد برای دشمنان انقلاب است.
 
وی با بیان اینکه فضای مجازی بستری برای پمپاژ دروغ و ناامیدی برای جامعه است، افزود: دشمن بعد از اینکه دید در فضای حقیقی راه به جایی نخواهد برد استراتژی خود را عوض کرده و در جنگ نرم و فضای رسانه قصد ناامید کردن جامعه و همانطور که رهبر انقلاب در بیاناتشان فرمودند تحمیل برجام های دیگر را در دستور کار خود قرار داده اند.
 
رازدار بسیج را یک قدرت الهی برای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر امروز می بینیم انقلاب اسلامی ما بعد از چهل و اندی سال به این نقطه از پیشرفت رسیده قطعاً به علت وجود شجره طیبه مانند بسیج است بسیجی که همان مردم جمهوری اسلامی ایران است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمن به دنبال خراب کردن چهره بسیج در بین آحاد مردم است، یادآور شد: همانطور که رهبر انقلاب امروز هشدار داد‌، نفوذ مسئله مهمی است که مدیران و فرماندهان بسیج باید نسبت به آن حساس باشند، چرا که دشمن با لباس بسیج و با نام بسیج قصد دارد این شجره طیبه را در بین مردم سیاه نشان دهد در حالی که بسیج خدمت گزار مردم در همه عرصه ها بوده است.

درخشش بسیج به عنوان مدال افتخار در کشور
 
خدیجه منصور بستانی، کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما با توجه به روایت رهبر انقلاب از عرصه فداکاری بسیج در کشور بیان کرد: بسیج مجاهدان و ایثارگرانی را در خود تربیت کرده است که امروز در عالم اسلامی، از مظلومین و ارزش های اسلامی حمایت و پشتیبانی می کنند.

وی افزود: بسیج فقط در عرصه های دفاعی و نظامی فعالیت نمی کند بلکه تشکیلات بسیج برای تمام صحنه های انقلاب و حفظ ارزش های نظام در عرصه‌های مختلف نظامی و دفاعی تا حضور در حوادث طبیعی و کمک رسانی به مردم آسیب دیده، سازندگی، محرومیت‌زدایی، جنگ نرم و رسانه، مقابله با تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی همه این موارد نقش بسیج را اثرگذار کرده است.

بستانی ادامه داد: رشادت های مدافعان سلامت از دفاع مقدس تا دفاع حرم و شرایط سخت کرونایی بر کسی پوشیده نیست و  شاهد مجاهدت های بسیجیان از زمان بروز و ظهور ویروس منحوس کرونا که در خط مقدم کارزار نظام سلامت حماسه آفرینی کردند و در خدمت رسانی جبهه سلامت پیشتاز و پیشگام بودند.

منصور بستانی با بیان اینکه امروز بسیج به عنوان یک مدال افتخار در کشور می درخشد، تصریح کرد: بسیج در همه بحران ها از مدیران بسیجی تا بسیجیانی که برای کمک به مردم مانند زلزله سرپل ذهاب و سایر حوادث احساس تکلیف کردند و به کمک آسیب دیدگان علاوه بر حضور در بحران های مبارزه با بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در بحران های زلزله و سیل هم یادگاری ارزشمند از خود به جای گذاشتند.

وی گفت: در دفاع مقدس ده ها هزار شهید بسیجی در راه حفظ تمامیت ارضی، اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلابی و بعد از جنگ تحمیلی در عرصه‌های مختلف شهدای بسیجی بسیاری در راه پیشرفت و برقراری نظم و امنیت و پاسداری از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: امروز هم بسیجیان به صورت آتش به اختیار در صحنه های مختلف فعالیت دارند و آماده فداکاری و ایثار هستند از جمله در عرصه‌ جنگ اقتصادی برای محرومیت زدایی به فرموده مقام معظم رهبری لبیک گفته اند و در عرصه‌ جنگ نرم هم بسیجیان افسران جنگ نرم هستند و فعالان فضای مجازی به شمار می روند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 25983

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/25983/درخشش-بسیج-عنوان-مدال-افتخار-کشور-دشمن-دروغ-فضای-مجازی-هدفی-جز-ناامیدی-جوانان-ایرانی-ندارد

شستون
  https://shastoon.ir