800
۲

همکاری ایران و روسیه در حوزه اکتشاف

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از همکاری ایران با روسیه در حوزه اکتشاف خبر داد و گفت: در قالب همکاری دو جانبه با این کشور همکاری می‌کنیم.
همکاری ایران و روسیه در حوزه اکتشاف
مهدی فکور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه درحال حاضر با کشور روسیه درحال همکاری در حوزه اکتشاف هستیم، اظهار کرد: با دانشگاه  ملی مسکو کار مشترکی را در حوزه پژوهشی و عملیاتی انجام می‌دهیم، باتوجه به اینکه حیطه فعالیت ما در حوزه اکتشاف است و در بخش تولید فعال نیستیم، بسترهای اکتشافی را مورد تحقیق قرار داده‌ایم.

وی افزود: در کارهای عملیاتی که در ابعاد اکتشاف باشد وارد قرارداد و مذاکره می‌شویم، در این راستا نیز با شرکت ژئوکام روسیه یک کار مطالعاتی را روی یکی از بلوک‌ها انجام می‌دهیم، علاوه‌بر این با کشور چین نیز به همین ترتیب، کارهای مطالعاتی را در حال انجام هستیم.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اقدام مشترک پژوهشی و مطالعاتی ایران با دانشگاه ملی مسکو، گفت: روی یکی از دانش‌های اکتشافی در حال تحقیق هستیم، دانش بیشتر از سوی ایران و تجهیزات آزمایشگاهی از سمت مسکو تامین می‌شود یعنی یک همکاری دو جانبه را پیش می‌بریم، باید توجه داشت که فعالان این صنعت در ایران در حوزه دانش حرف‌های زیادی برای گفتن در دنیا دارند.

فکور ادامه داد: کشور روسیه نیز از این همکاری استقبال می‌کند و خواهان دریافت دانش ایران در این حوزه هستند، چراکه یاد می‌گیرند که در بحث اکتشافی از دانش روز استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در دشت آبادان این مساله وارد مرحله عملیاتی شده است و نتیجه کار همکاری با روسیه در دشت آبادان مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: ایران در این حوزه فعال است، اقداماتی خوبی انجام می‌شود و می‌توانیم با توسعه همکاری‌ها شاهد اتفاقات مثبت بیشتری نیز در این عرصه باشیم.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 26020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *