شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دیدگاه مدیران سیستان و بلوچستان:

الگوگیری از مدیریت میدانی و جهادی شهید سلیمانی ضرورت دارد

12 دی 1401 ساعت 11:08

شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه الگوگیری از مدل مدیریتی شهید سلیمانی یک ضرورت برای مدیران کشور است، گفتند: ارائه یک الگوی مدیریتی در تراز انقلاب برای مدیران جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر سبک مدیریتی شهید سپهبد قاسم سلیمانی از ضروریت ها است.


به گزارش شستون به نقل از عصرهامون، شهید سردار قاسم سلیمانی به سبب ویژگی‌های اخلاقی و مدیریتی یک الگوی جامع و کامل برای همه اقشار جامعه، به ویژه جوانان به شمار می‌رود که باید بیش از پیش این ویژگی‌ها را تبیین کرد و الگوگیری از مدل مدیریتی شهید سلیمانی یک ضرورت برای مدیران کشور است.
 
مدیران با الگوگیری از شهید سلیمانی با مدیریت جهادی، در ماموریت های محوله کم کاری نکنند

ایرج حسن پور، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی عبد صالح خداوند بود و در تمامی مسائل زندگی شخصی و کاری خود رضایت خداوند متعال را در نظر می گرفت به همین دلیل است که محبوب قلب ها شد چون هرکسی که برای رضایت خداوند متعال کار کند، خداوند هم مقام و‌عزت او را  چه در دنیا و چه در آخرت بالا می برد.  
 
وی افزود: رمز شهادت ایشان مبین این است که مسیر و راهی که سردار سلیمانی در آن حرکت می کردند درست و حق بوده و به همین دلیل به دست فاسد ترین، شیطانی ترین و ظالم ترین انسانهای عصر حاضر به شهادت رسیدند.
 
مدیرکل صمت استان با اشاره به پیام وصیت نامه سردار سلیمانی به نسل جوان و مدیران تصریح کرد: جوانان در حفظ ارزش های اسلامی واز جمله رعایت حجاب و گسترش رفتارهای اخلاقی و انسانی که مد نظر دین مبین اسلام است تلاش کنند و پشتیبان ولایت فقیه باشند.
 
وی گفت: مدیران نیز برای رضایت خداوند نه برای حفظ موقعیت خود بلکه باید جهادی عمل کنند در کنار مردم حضور داشته باشند که با دغدغه های مردم آشنا شوند و مشکلات را حل کنند و‌ اگر فسادی در مجموعه تحت مدیریتشان رخ داد قاطع برخورد کنند و در انجام ماموریت های محوله کوتاهی و‌کم کاری نکنند.
 
 جوانان از نظر سردار دلها به عنوان ارزشمندترین سرمایه های کشور  هستند

ادهم کرد، مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: از مهم ترین ویژگی های حاج قاسم سلیمانی مردمی بودن سردار دلها بود که مانند پدری مهربان در کنار مردم حضور داشت و در حوادث گوناگون به یاری مردم می شتافت و علاقه خاصی به جوانان داشت و معتقد بود؛ جوانان به عنوان ارزشمندترین و پربهاترین سرمایه های کشور  هستند.
 
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی قوی تر از سردار سلیمانی است، افزود: شهادت سردار هم همچون زندگی آن بزرگوار مایه وحدت بود و شهادت مظلومانه و غریبانه سردارجبهه مقاومت و یاران همراهش باعث اتحاد و انسجام و همبستگی عمیق در  میان آحاد مردم و در خارج از مرزها هم موجب وحدت و یکپارچگی شیفتگان اهل بیت و آرامش مثال زدنی در منطقه حکمفرما شد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه مدیران به اصل ولایت فقیه اعتقاد عملی داشته باشند، تصریح کرد: سردار دلها در وصیت نامه خود از مدیران دستگاه های اجرایی خواسته تا با جان دل به فرامین مقام معظم رهبری گوش داده و عملی کنند و همه ما باید سرلوحه کار خود قرار دهیم و به کارگیری افراد پاکدست، خدمتگزار و متخصص و از فساد و تجملات دوری شود که راز توسعه و اقتدار ایران خواهد بود.

رمز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی عزت است
 
علیرضا پرنده مطلق، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شجاعت، اخلاص در عمل، ولایت‌مداری، ارادت به اهل بیت علیه السلام، روحیه شهادت طلبی و بسیار خصایص نیک دیگر در رفتار و اعمال حاج قاسم عزیز خلاصه می‌شد.
 
وی با اشاره به رمز شهادت سردار و آثار و برکات شهادت ایشان افزود: رمز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی عزت است و هر جا که از غیرت و عزت‌نفس سخن به میان می‌آید ناخداگاه یاد حاج‌قاسم عزیز می‌افتیم و به آن شهید بزرگوار افتخار می کنیم زیرا حاج قاسم بود که پرچم ایران را برافراشته نگاه داشت و کشورهای اسلامی را از سلطه داعشیان خونخوار نجات داد.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان ادامه داد: سردار دلها با شهادتش مسیری را تا ابد برای آزادمردان جهان هموار کرد که شرافت و سربلندی را برای مریدان آن شهید به ارمغان خواهد آورد و هر قطره خون این شهیدان درختی را آبیاری می‌کند که میوه آن عزت و سربلندی میهن و انقلاب است.
 
وی با اشاره به پیام وصیت نامه سردار سلیمانی برای نسل جوان و مدیران تصریح کرد: شهید در وصیت نامه خود به همه جوانان بر ولایتمداری و حرکت در مسیر ولایت فقیه تاکید می کند چراکه این تنها راه گذر از فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان قسم خورده ملت و انقلاب است.
 
 پرنده مطلق گفت: وجود اینچنین بزرگ مردانی در بطن انقلاب و نظام و عمل به وصایای ایشان می تواند روشنگر راه فردا و عبور از مشکلات کشور باشد، ما مدیون خون همه شهیدان راه میهن هستیم و خواهیم بود.
 
 شهید حاج قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه یک مدیر جهادی بود

 حامد آرامش، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه یک مدیر جهادی بود، بیان کرد: در بیانات رهبر معظم انقلاب در وصف سردار سلیمانی که فرمودند؛ سردار سلیمانی همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید یا فرمایش دیگر ایشان در این رابطه که: حاج قاسم بارها در راه خدا و برای خدا مجاهدت کرده اند؛ سپهبد سلیمانی با جنس مدیریت خود هم اثربخشی را در انجام کار خوب و هم کارایی را در خوب انجام دادن آن کار به نحو اعلا نشان داد.
 
وی افزود: شهادت سردار دلها و همرزمانش یک حادثه عظیم بود و یکی از نشانه های عظیم بودن این رخداد را می توان در سیل خروشانی که در نقاط مختلف هم برای مراسم تشییع پیکر ایشان و هم در برپایی مراسم سوگواری و عزاداری ها دید.
 
وی ادامه داد: سجایای اخلاقی شهید سلیمانی همواره باعث می شد جوانان با ایشان به راحتی ارتباط برقرار کنند و میبینیم گواه این موضوع را در محبوبیت بی حد و حصر حاج قاسم در بین نسل جوان و نوجوان است.
 
مدیرکل تصریح کرد: در واقع نسل جوان و نوجوان ما با توجه به نکات وصیت نامه می توانند راه رستگاری و اخلاص را طی کنند و مدیران نیز با بهره گیری از خصوصیات و منش والای شهید سلیمانی می توانند در راه خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت قدم تر از قبل باشند.
 
 
در حال بروزرسانی....


کد مطلب: 26029

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/26029/الگوگیری-مدیریت-میدانی-جهادی-شهید-سلیمانی-ضرورت

شستون
  https://shastoon.ir