۱
نماینده سراوان مطرح کرد؛

اعزام هیئتی از وزارت نفت برای حل مشکل سوخت سیستان و بلوچستان/کمتر از ۵۰ درصد سهمیه بنزین به حوزه انتخابیه ارسال شده است!

در جلسه کمیسیون انرژی مجلس مقرر شد یک هیئت متشکل از وزارت نفت، کمیسیون انرژی و نمایندگان سیستان و بلوچستان جهت بررسی مشکلات سوخت به استان اعزام شوند.

به گزارش شستون؛ صف های طولانی بنزین و کمبود سوخت در شهرستان مرزی سراوان در سیستان بلوچستان علاوه بر اینکه فریاد بی صدای مردم این خطه از کشور را به صدا در آورده باعث انتقاد ملک فاضلی نماینده حوزه انتخابیه سراوان از وزیر نفت در کمیسیون انرژی شد.

صف های طولانی این روزها به سکانس پر تکرار در سراوان تبدیل شده تا جاییکه اکثر شهروندان ساعت ها برای پر کردن باک بنزین در صف هستند آنهم اگر سوخت تمام نشود.

از یک سو مرزی بودن سراوان و داشتن بیشترین مرز خاکی با کشور پاکستان و از سوی دیگر مسافت طولانی بین بخش ها و مناطق مسکونی نیاز به سوخت را در این شهرستان بالا برده است‌.

همچنین بیکاری و تورم باعث شده تا شماری از مردم به فروش سوخت در بازار آزاد روی بیاورند و این مورد نیز مزید بر علت شده تا صف های بنزین در این شهر نسبت به گذشته طولانی تر شد.

اخیرا در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از پمپ های بنزین در سطح شهرستان به دلیل تخلفات مکرر به دستور مقامات قضایی و پیگیری فرمانداری پلمپ شد.

از سوی دیگر ملک فاضلی نماینده حوزه انتخابیه سراوان نیز نسبت به مشکلات سوخت در این حوزه به وزیر نفت انتقاد کرد و گفت: سراوان بزرگ تنها منطقه در ایران است که از ساعت سه بعدظهر به بعد یک لیتر بنزین پیدا نمی شود.

وی افزود: براساس آمار در آذر ماه کمتر از ۵۰ درصد از سهمیه مورد نیاز بنزین به حوزه انتخابیه ارسال شده که با توجه به کاهش صد لیتری سهمیه ها توقع بود حداقل همین ۱۵۰ لیتر نیز به دست مردم برسد.

نماینده حوزه انتخابیه سراوان گریزی هم به بحران کمبود سیلندر گاز زد که هر سایه با فرا رسیدن زمستان و برودت هوا این موضوع خودنمایی می کند.

فاضلی تصریح کرد: هفته گذشته ساعت سه بامداد یکی از شهروندان حوزه  انتخابیه از شدت سرما به دلیل عدم توزیع نفت سفید با بنده تماس گرفته و از این موضوع به شدت گلایه داشت. 

وی خاطر نشان کرد: چرا مسئولین مربوطه اقدامات پیشگیرانه برای حل چنین مشکلات را انجام نمی دهند تا مردم دکتر معضل نباشند.

بنا بر گزارش منتشر شده از سوی روابط عمومی نماینده حوزه انتخابیه سراوان در جلسه کمیسیون انرژی و پس از انتقاد ملک فاضلی مقرر شد جهت بررسی مشکلات سوخت در سیستان و بلوچستان هیئتی متشکل از وزارت نفت، کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس به استان اعزام شوند.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۳۱
کد مطلب: 26032
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *