انتقادات به قرادادهای نفتی بیشتر نظرات شخصی است!/ نمی توان صرفاً با بیان چند مطلب، کل این قراردادها را زیر سوال برد/ ایرادات مد نظر منتقدان به طور کامل رفع شده است

14 مهر 1395 ساعت 13:14

معاون پارلمانی وزیر نفت با بیان اینکه برخی از انتقادات سلیقه شخصی افراد است گفت: این بحث گسترده است و ابعاد زیادی دارد نمی توان صرفاً با بیان چند مطلب، کل این قراردادها را زیر سوال برد.


به گزارش شستون، شجاع‌الدین بازرگانی معاون پارلمانی زنگنه در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اعتراض برخی از نمایندگان به قراردادهای نفتی مدعی شد: ایراداتی که مد نظر نمایندگان و منتقدان این قراردادها بود به طور کامل رفع شده است و امروز میان مقامات کشور اجماعی برای اجرای این قرارداد ها وجود دارد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا نقطه نظرات مقام معظم رهبری در این اصلاحیه به طور کامل لحاظ شده است گفت: بله همه بند های مد نظر رهبری لحاظ شد اما برداشت های شخصی حد یقف ندارد؛ ممکن است برخی از صحبت های اخیر نمایندگان منتقد به خاطر این باشد که از متن مصوبه اطلاعی ندارند.
 
معاون پارلمانی وزیر نفت با بیان اینکه برخی از انتقادات سلیقه شخصی افراد است گفت: این بحث گسترده است و ابعاد زیادی دارد لذا نمی توان صرفاً با بیان چند مطلب، کل این قراردادها را زیر سوال برد.
 
بازرگانی در ادامه تصریح کرد: مسیر قانونی و اجماع سازی در محافل خاص به مفهوم مشارکت ارگان ها و نهاد های ذینفع و ذی سهم، قبلا طی شده است؛ کمیسیون های تخصصی مجلس این قرارداد ها را تصویب کرده اند و اینکه افرادی چه در داخل و چه بیرون از مجلس نقطه نظرات خود را به عنوان انتقاد مطرح می کنند، پسندیده نیست.
 
وی افزود: افراد زیادی نظرات خود را بیان کرده اند اما بنا بر ممانعت از بیان نقطه نظرات منتقدان نداریم؛ عدم اطلاع رسانی از سوی دولت در خصوص این قراردادها باعث شده است که نگاه منتقدان بیشتر به چشم بیاید؛ امیدواریم چیزی با قوام شکل بگیرد که هم منافع ملی تأمین شود و هم بستر توسعه سرمایه گذاری در کشور فراهم شود.
 
معاون پارلمانی وزیر نفت با بیان اینکه رویکرد ما تنها تأمین منابع از خارج کشور نیست خاطرنشان کرد: می توانیم از تمام ظرفیت های داخلی استفاده کنیم و در کنار آن مانند سایر دولت ها از منابع خارجی هم استفاده کنیم.
 
منبع: دانا


کد مطلب: 3038

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/3038/انتقادات-قرادادهای-نفتی-بیشتر-نظرات-شخصی-نمی-توان-صرفا-بیان-چند-مطلب-کل-این-قراردادها-زیر-سوال-برد-ایرادات-مد-نظر-منتقدان-طور-کامل-رفع-شده

شستون
  https://shastoon.ir