800
۰
به همت سپاه شهرستان سراوان؛

همایش تربیت کودکان از منظر قرآن و سنت برگزار شد

صبح امروز همایش تربیت کودکان از منظر قرآن و سنت در شهرستان سراوان برگزار شد.
بب
بب
به گزارش شستون، همایش تربیت کودکان از منظر قرآن و سنت به منظور گرامیداشت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) فرزند امام حسین (ع) توسط حوزه مقاومت فاطمة الزهرا سپاه شهرستان سراوان در سالن آمفی تئاتر جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد.
محبوبه ابراهیمیان در این همایش با بیان اینکه پدر و مادر علاوه بر تربیت جسمی تربیت روحی و معنوی فرزندان را نیز برعهده داردند، گفت: تربیت و پروش دادن استعداد های واقعی انسان و ضرورت ساختن و تکامل یافتن اشرف مخلوقات در تمامی ابعاد زندگی مورد تأکید اسلام قرار گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به آیات نورانی قرآن افزود: محبت زیاد و بی جا موجب نازپروردگی و از خود راضی شدن فرزندان می شود که به سبب وابستگی شدید کودک به والدین، فرزندان را از کسب استقلال باز می دارد و در نتیجه زمینه ضعف، سستی کودک، عدم شکیبایی و پایداری او را در مقابل مشکلات فراهم می کند.
کارشناس مذهبی با توجه به اصل کرامت و حرمت انسان خاطر نشان کرد: از نظر اسلام کودکان و نوجوانان هم شایسته کرامت و احترام هستند و پدر و مادر که وظیفه مهمی در این زمینه دارند باید  به احساسات کودکان احترام بگذارند.
ابراهیمیان بیان داشت: تکریم کودک موجب به وجود آمدن احساس شخصیت، عزت نفس، پذیرش سخنان و آموزش های والدین، جلوگیری از سقوط در ورطه بزهکاری و گناه، جلوگیری از احساس خودمم بینی و جلوگیری از نفاق و دو رویی در کودکان می شود.
وی  با اشاره به اینکه زمان طفولیت عالی ترین فرصت برای فرا گرفتن راه و‌ روش صحیح زندگی است، ادامه داد: در زمان کودکی قدرت تقلید، مقایسه، حس پذیرش آموزش های زندگی  در کودکان و نوجوانان بیشتر از دوران بزرگ سالی است.
کارشناس مذهبی به اجرای عدالت میان فرزندان تأکید کرد و بیان داشت: عدم توجه به عدالت، تبعیض میان فرزندان و مقایسه کودک با دیگران، تأثیرات منفی بر سلامت روان کودک دارد و موجب نا آرامی، انحراف اخلاقی، احساس بدبینی، حسادت و انتقام را در کودک به وجود می آورد.
انتهای پیام/1319
 
 
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 3637
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *