800
۰

چرا «کنعان» را «یوسف» جلوه می‌دهند؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است در حق فرزندش ظلم شده است، هاشمی خود نوح نیست اما قبول هم نمی‌کند مهدی همان کنعان است و او را یوسفی جلوه می‌دهد که دارد تقاصِ خوب بودنش را پس می‌دهد!
htse
htse
به گزارش شستون، ضرب‌المثل «دوقورت و نیمش باقی است» را حتماً شنیده‌اید و کاربرد آن را هم می‌دانید. چندی است رویه‌ای در سپهر سیاسی ایران ریشه دوانده که خواه یا ناخواه تداعی این جمله را در اذهان افزون‌تر از قبل کرده است.
مثلاً همین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز با روزنامه آرمان به گفت‌وگو نشسته و عنوان کرده است: «مهدی از لحاظ جثه خیلی قوی است و در زندان اولا روزه می‌گیرد، سه چهار ساعت هم ورزش فراخور حال خود می‌کند. در حال خواندن دو دکترا هم است که یکی در علوم تحقیقات و یکی هم برای آکسفورد که الان رساله‌های این دو را می‌نویسد. کار خودش را می‌کند و در بند زندان گاهی می‌تواند مشکلات مختلف زندانیان مستاصل را حل کند»
او همچنین گفته است: «همسرم سر مساله مهدی خیلی عصبانی است. چون معتقد است به مهدی ظلم شده است»
حتماً به یاد دارید در بحبوحه محاکمه مهدی هاشمی عده‌ای بر طبل نفاق کوفتند، همین سال قبل می‌گفتند دوردانه‌ی هاشمی رفسنجانی بی‌گناه است و وصله رانت‌خواری، فساد مالی، اختلاس و ارتشاء، اخلال در نظام اقتصادی و ارتباط با آنورآبی‌ها اصلاً به او نمی‌چسبد!
حالا که دستگاه قضایی چسبیدن این وصله‌ها را به اثبات رسانده و او را راهی وین کرده است، خانواده هاشمی رفسنجانی و شخص ایشان، سعی دارند از مهدی چهره‌ای مظلوم بسازند که قربانی حق‌طلبی شده و بعد از اتمام دوران محکومیت‌اش قرار است دوباره در صحنه حاضر و به مردم خدمت کند.
در این راستا نیز نباید پدر به اشتباهات فرزند خود اذعان نماید و به گناهان او اعتراف کند؛ لذا چون مهدی نماز می‌خواند و روزه می‌گیرد انسان شریف و بی‌آلایشی می‌باشد و مادرِ مظلوم او چشم‌انتظار وصال است.
برخورد دوگانه با فساد در همین مقوله‌ها عینیت می‌یابد و راست‌آزمایی شخصیت‌ها تحقق پیدا می‌کند، در بُرهه‌ای که یک نفر از مخالفان گروه خاص با یک اتهام اثبات نشده، قرار بازداشت موقت می‌خورد امثال روزنامه آرمان، شرق، ابتکار و قص علی‌هذه بر طبل دستگیری و فساد می‌کوبند اما وقتی برای فرزند هاشمی چندین جلسه دادرسی برگزار می‌گردد و حکم قطعی صادر می‌شود، می‌گویند او بی‌گناه است و آن‌هایی که او را به حبس انداخته‌اند ضالم هستند.
اکبر هاشمی رفسنجانی هیچ‌گاه در برابر دوربین‌ها حاضر نمی‌شود تا بگوید مهدی خطا کرده است، چون اگر این کار را انجام دهد خود نیز به خاطر دفاع از یک فاسد و عدم جلوگیری از اقداماتِ پسر مسئول خواهد بود.
عفت مرعشی همان بنی‌بشری است که در اوجِ تبلیغات معاندان برای ایجاد آشوب در کشور، جمله‌ی «بریزید تو خیابون‌ها» را بر زبان آورد و نتیجه‌ی آن به وحشت مردم و آسیب نظام ختم گردید، فرزند چنین مادری نیز برای افزایش تحریم‌ها تلاش کرد تا بلکه نظام را به زانو درآورد و کاسبِ تحریم شود. حالا همین‌ها آمده‌اند از ظلم می‌گویند و دُهل بی‌گناهی می‌زنند.
وضعیت خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی و خویِ اشرافی‌گری آنان به قدری مبرهن است که اصلا نیازی به تشریح آن نیست، اما حالا که منطقِ نمازخوانی و روزه‌گیری گویایِ خوب بودن آدم‌هاست پس امثال معاویه و شمر نیز خوب هستند، چون آن‌ها نیز نماز می‌خوانند! اصلاً هم مهم نیست این اعمال از روی اخلاص است یا ریا.
مهدی هاشمی دستِ خود را از جیبِ ملت بیرون بکشد، کمک به نیازمندان و مستاصل‌ها پیشکش!
 
منبع: دانا
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 3838
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *