800
۰
یادداشت/فرهاد نظریان سامانی

بسیج انقلاب اسلامی

بسیج مستضعفین آن قلعه‌ی اصلی، جایگاه و مرکز و قرارگاهِ اصلیِ چتر عظیمی است که همه‌ی ملّت را در بر میگیرد
لشکر
لشکر
به گزارش شستون، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در دل حادثه عظیمی چون انقلاب اسلامی، رویش نهال بابرکت بسیج، بدیع‌ترین و بی‌نظیرترین رخداد تاریخی کشور بود. بسیج آمد تا انقلاب را در صحنه عمل مجسم کند و جانانه پای دفاع از کیانش بایستد. آن پیر جمارانی و آن انسان الهی چه زیبا نهال این نهاد بزرگ را بر صحنه انقلاب تداعی کرد و نگین درخشانی شد برای هویت نسل های دیروز و امروز و فردای انقلاب.
تلالو حضور بسیج را باید در سنگرهای خاکی هشت سال دفاع مقدس جست و جو کرد، آنجایی که خالصانه ترین فداکاریها را به چشم می توان دید. آنجایی که دستان آسمانی و دلهای ملکوتی، نقشی را رقم زد که پیش بینی آن در ید و توان هیچ علم و دانش نظامی و لشکر و ارتش دنیا نبود ولی توان ها، به یمن ذکرهای الهی و عنایت اهل بیت و وعده صریح قرآن، فزون گشت و بر ابرهه سیاه و پلید بعثی متنعم از حمایت جهان کفر غالب شد.
مکتب بسیج، مکتب مجاهدت معنوی و مخلصانه است. این مجاهدت، برای ملت و کشور و بالاتر از همه برای دین خدا و سرافرازی پرچم آزادگی اسلامی در همه‌ی دنیاست. این مجاهدت خطراتی دارد. بالاترین خطر برای انسان، جان باختن است و به فرموده ولی نعمتمان، «در مکتب بسیج، نام این جان باختن« شهادت »است». شهادت بالاترین ارزش عاشورایی انسان و بالاترین ارزش در معیار ارزش‌های معنوی است. و بسیجیان این مشق فراگرفته را امروز در دفاع از حریم حرم اهل بیت و امامان معصوم چه زیبا و با چه خط خوشی بر تارک تاریخ هک می کنند تا به همه جهان بیاموزند که نسل دیروز و امروز و فردای کشور جانانه پای انقلاب خود ایستاده است.
بسیج در افکار و منطق هاست.بسیج یک اندیشه ایست با مجموعه ای فکری عظیم که سالهاست جاذبه اش، نفوس و دلهایی را روانه آن می کند. بسیج حرکت احساسی نیست بلکه منطقی دارد که با عمل ملزوم شده است و این راز  خلق آن همه حوادث شگفت‌آور است.
اساس منطق بسیج بر اعتقاد به مسئولیت استوار است. آنچه که بسیج می بیند و می پندارد جزء بینات اسلام است که تنها حول محور خویشتن خلاصه نمی شود بلکه خود را در قبال حوادث زندگی، سرنوشت جهان و کشور و جامعه مسئول می داند.
بسیج مستضعفین آن قلعه‌ی اصلی، جایگاه و مرکز و قرارگاهِ اصلیِ چتر عظیمی است که همه‌ی ملّت را در بر میگیرد و الهام‌بخشِ نظم و حضور و حرکت در تمام جامعه است.
بسیج  در همه عرصه‌ها گسترده است. شاید صدها برابر یا بیش تر از آن تعدادی که در قالبهای نظامی متشکل شدند در قالبهای غیر نظامی دیده شوند. حضور فراگیر و مقتدر و تمام نشدنی بسیج را باید در دل دانشگاه، کارگاه روستا، شهر و عشایر و حوزه های علمیه و در یک کلام در تمام اقشار ملت شاهد بود.
 بسیج نه به پول، نه به عنوان و جاه و جلال  و نه به دستور از بالا وابسته است؛ معیار بسیج، بصیرت است و ایمان. ایمان از دل او میجوشد، او را به کار وادار میکند و بصیرت هم، فهم چگونه حرکت کردن را می آموزد و تشخیص معیارهای حرکت را تسهیل می بخشد.
دشمنان قسم خورده، میدانند که حضور بسیجی و واقعیت بسیج در کشور و در میان ملت ایران چقدر اهمیت دارد؛ لذا  کمر همت بر تهاجم علیه این حقیقتِ مؤثر و کارآمد و نافذ بسته اند. این را باید مظلومیت بسیج دانست.  بسیج مظلوم ولی مقتدر، نافذ واثرگذار است.تا بسیج بر قوت خود باقیست، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد.
بسیج، انقلابی گری را جزء لاینفک خود می داند و به دور از نگاههای محقرانه سیاسی و جناحی، تنها به حفظ و حراست از انقلاب اسلامی می اندیشد و در این راه هیچ مرز و خط قرمزی را نمی شناسد و بر این امر جانانه ایستاده است و به اقتضای زمان، خود را در همه صحنه ها حاضر می بیند و هیچگاه ناامیدی و ناتوانی را در دل خود راه نمی دهد و در همه حال فریاد "ما می توانیم" را در حرف و عمل خود با بانگ بلند سر می دهد تا بدانند که راز موفقیت در میدان عمل چیست و چگونه می توان قله رفیع را برای پیشرفت و توسعه کشور نمودار کرد.
هفته‌ی بسیج  یک مقطع مهم و یک یادبود بزرگ است. در کنار عناوین هفته‌های مختلف، آنگاه که هفته بسیج می‌رسد، آن را حائز امتیازات استثنایی می بینی که سایرین کمتر از آن بهره‌مندند و راز آن را باید در استثناء بودن بسیج جست‌جو کرد. بسیج یک حادثه‌ی بی‌نظیر است. در کجای عالم می توان چنین صحنه زیبایی را شاهد بود که در آن از یک نظام، مردم با همه‌ی وجود خودشان، با بهترین عناصرشان، با مؤمن‌ترین انسانهایشان دفاع کنند و حد و مرزی در عرصه‌های مختلف جهاد و دفاع نشناسند؟ آیا کسی در این دنیای نزدیک به زمان خودمان - که دنیای انقلابها و تحولها و نظامهای گوناگون بوده - چنین چیزی را سراغ دارد؟ این استثنا مخصوص انقلاب ماست و این دل نورانىِ امام بزرگوار ما بود که به این حقیقت دست یافت و به الهام الهی و به کمک الهی این را تحقق بخشید و زمینه‌ی عظیمِ دلهای منور مردم مؤمن، یک چنین محصولی را به انقلاب داد.
پایان پیام/
سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 3977
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *