800
۰
در گفت و گو با شستون مطرح شد:

جبران کم آبی، بهترین راه درمان بیماری وبا/افزایش آگاهی مردم موثرترین راه پیشگیری

کارشناس بیماری های منتقله از آب و غذا گفت: آموزش جامع و افزایش آگاهی مردم موثرترین راه پیش گیری از شیوع بیماری وبا است.
rhrehe
rhrehe
عبدالحمید بارانزهی کارشناس بیماری های منتقله از آب و غذا در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه آموزش جامع و افزایش آگاهی مردم موثرترین راه پیش گیری از شیوع بیماری وبا است، گفت: بهترین راه درمان بیماری وبا، جبران کم آبی بیمار است.
وی اسهال متوسط و شدید، نبودن دل درد و دل پیچه برخلاف سایر بیماری های گوارشی، عطش فراوان، فقدان خون در مدفوع و استفراغ بدون حالت تهوع قبلی را از علایم تشخیص این بیماری عنوان کرد و اظهار داشت: پودر هایی در خانه بهداشت وجود دارد که با استفاده کردن از آن کم آبی بدن بیمار مبتلا به وبا جبران می شود.
کارشناس بیماری های منتقله از آب و غذا تهیه آب و غذای سالم، نظارت بر مصرف آب، مبارزه با حشرات و تدارک داروهای مورد نیاز برای درمان علایم وبا را از راه های پیش گیری بیماری وبا عنوان کرد و افزود: در صورت مشاهده علایم به خانه بهداشت مراجعه کنید.
وی در پایان با بیان اینکه چندین سال است که مورد مثبت بیماری وبا را مشاهده نکرده است،  تصریح کرد: توصیه ما به مردم این است که از آب آشامیدنی سالم استفاده کنند و آبهایی را که از چشمه ها رود های برای مصرف جمع آوری می کنند با کلر یک درصد تصفیه کنند.
 
انتهای پیام/1675
چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 3990
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *