800
۰

روزهای سخت کشاورزان در صف دریافت خسارت/ کشاورزان چشم انتظار پرداخت حق بیمه دولت

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: بیمه کشاورزی نقش حمایتی را ایفا می کند که هر ساله بیش از 70 درصد حق بیمه از سوی دولت و مابقی توسط کشاورزان پرداخت می شود.
کشاورز
کشاورز
به گزارش شستون، به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی با توجه به اینکه در معرض حوادث و تنش هایی متعددی قرار می گیرد با ریسک بالایی همراه است از این رو بیمه به عنوان مهم ترین ابزار، خسارات ناشی از  تولید را در برابر حوادث غیر مترقبه به جان می خرد تا کشاورزان به کشت و کار دلگرم و امیدوار شوند.
  محمد ابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خسارات سال زارعی 94-95 اظهار داشت: بیمه کشاورزی نقش حمایتی را ایفا می کند که هر ساله بیش از 70 درصد حق بیمه از سوی دولت و مابقی توسط کشاورزان پرداخت می شود.   وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال زراعی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام به فروش بیمه نامه می کند، گفت: دولت حق بیمه سهم خود را طی سال های اخیر به صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت نکرده که درنهایت این امر تاخیر پرداخت تعهدات  را به همراه داشته است.   حسن نژاد ادامه داد: مجموع خسارت  مربوط به کشاورزان در سال زراعی 93-94، حدود هزار و 260 میلیارد تومان بوده که در دو ماه اخیر با حمایت وزیر جهاد کشاورزی و مساعدت سازمان برنامه و بودجه غرامت کشاورزان مربوط به این سال به طور کامل پرداخت شده است.   قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی با اشاره به برآورد خسارت سال زراعی 95 گفت: غرامت حوادث سال زراعی 95 و همچنین خسارت سرما و بیماری های اخیر به کشاورزان پرداخت نشده است، از این رو انتظار داریم که با پرداخت اعتبار از سوی دولت این خسارات پرداخت شود .    گفتنی است که پیش بینی خسارت سال زراعی 94-95 حدود هزار میلیارد تومان برآورد شده است.   این مقام مسئول با توصیه به کشاورزان مبنی بر بیمه محصولات باغی و زراعی بیان کرد:  صندوق بیمه محصولات کشاورزی با وجود تمام مشکلات در مقابل حق بیمه ناچیز کشاورزان، خسارت آنها مربوط به سال های گذشته را بطور کامل پرداخت کرده است.   به گفته وی اگر حق بیمه محصولات به طور صد درصدی از کشاورزان اخذ شود در این صورت صندوق بیمه قادراست بلافاصله پس از ایجاد خسارت، غرامت کشاورزان را به طور کامل پرداخت نماید اما با وجود اخذ 70 درصد حق بیمه از سوی دولت باید منتظر تخصیص بودجه سالانه باشد.   قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی با بیان اینکه به طور مداوم پیگیر اعتبارات حق بیمه دولت هستیم، اظهار کرد:  کاهش استقبال کشاورزان نسبت به بیمه محصولات کشاورزی با وجود بد قولی ها و تاخیر در پرداخت غرامت از سوی صندوق بیمه امری طبیعی است.   حسن نژاد تصریح کرد:  افزایش تعداد بیمه گذاران اگرچه مشکلات بیشتری برای دولت در بر دارد، اما به عنوان بیمه دولتی علاقه مند هستیم تا مردم مراجعه بیشتری داشته باشند و در صورت بروز حادثه بتوانیم سازو کار مناسب جهت پرداخت خسارات را به کار گیریم.   یک بام و دوهوای غرامت کشاورزان   همچنین رحیم سجادی مدیر عامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مطالبات کشاورزان مربوط به سال زراعی 93-94، حدود 32 میلیارد تومان بوده که در دو ماه اخیر به طور کامل پرداخت شده است.     به گفته وی غرامت کشاورزان مربوط به سال زراعی 94-95پرداخت نشده که انتظار داریم اعتبار آن هر چه سریع تر اختصاص یابد.   سجادی بیان کرد:  سال گذشته 25 هزار هکتار محصولات زراعی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی های اخیر، به کشاورزان توصیه می کنیم که هر چه سریع تر نسبت به بیمه محصولات خود اقدام نمایند که درصورت ایجاد خسران ، غرامت آنها از سوی صندوق بیمه پرداخت شود.   انتهای پیام/
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 4335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *