800
۰
در همایش استقرار چهارمین شعبه نمونه عنوان شد:

بانک انصار، تنها بانک دارای ناظر شرعی/سالم بودن نظام اقتصادی اسلامی

مدیر شعب بانک انصار استان سیستان و بلوچستان گفت: بانک انصار تنها بانکی است که دارای ناظر شرعی می باشد.
fdhdh
fdhdh
به گزارش شستون؛ همایش استقرار چهارمین شعبه نمونه بانکداری اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه سراوان، صالح خواجه محمودی مدیر شعب بانک انصار استان، مولوی حقانی امام جمعه اهل سنت مسجد صدیق اکبر سراوان، مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت مسجد نور سراوان، مختاری رئیس بانک انصار سراوان، و جمعی از مدیران در سالن فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان سراوان برگزار شد.

صالح خواجه محمودی مدیر شعب بانک انصار استان سیستان و بلوچستان در این همایش با بیان اینکه بانک انصار تنها بانکی است که دارای ناظر شرعی می باشد، گفت: بانکداری اسلامی به مرحله ای رسیده است که مراحل قرار دادها مشکلی نداریم.
وی با اشاره به اینکه برای اولین بار عقد مشارکت به تایید علما رسیده است، افزود: بانک انصار برگرفته ار نهاد مقدس سپاه است.
مدیر شعب بانک انصار استان با بیان اینکه بانکداری اسلامی آمادگی همکاری با سایر بانک ها را دارد، تصریح کرد: در بانکداری اسلامی بانک انصار تنها بانکی است که دارای نرخ جریمه نیست.
وی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: در جامعه پول را به صورت اسلامی استفاده کردن جهاد است.

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) گفت: بانک هایی که بدون ربا هستند باید با توجه بیشتری عقود را رعایت کنند.
وی خاطر نشان کرد: هر کس به مومنی قرض دهد و منتظر بماند که قرض گیرنده فاخر شود، مورد درود فرشتگان قرار می گیرد.
امام جمعه سراوان با اشاره به اینکه افراد ثروتمند در جامعه باید پول های خود را در اختیار بانک ها قرار دهد، اظهار داشت: قرض دادن ثواب بیشتری از صدقه دادن دارد.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) اذان داشت: کسی که بدون  آگاهی به مسائل شرعی وارد تجارت و اقتصاد شود، ناگزیر به ربا کشیده خواهد شد و جز آتش جهنم برای ربا خوار نیست.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه سراوان در پایان با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: ای کسانی که ایمان آوردید تقوای خدا را پیشه کنید و زیادی ربا نگیرید اگر اهل ایمان هستید.

مولوی ساداتی امام جمه اهل سنت مسجد سراوان با بیان اینکه ربا فسا آور است، گفت: قوانین اسلامی مانعی در توسعه و اقتصاد ایجاد نمی کند، و ما در اجرا دچار مشکل هستیم.
وی با اشاره به اینکه اجرای قوانین اسلامی دغدغه تمام علما است، تصریح کرد: یکی از ویژگی های برجسته اقتصادی در اسلام این است که اسلام منافع فرد را فدای جامعه نمی کند.
مولوی ساداتی در پایان اذعان داشت: بانکداری ها باید براساس مبانی دینی و اسلامی عمل کنند.

مولوی حقانی امام جمعه اهل سنت مسجد صدیق اکبر شهرستان سراوان در این همایش با بیان اینکه نظام اقتصادی اسلامی یک نظام سالم است، گفت: منفعت اجتماعی و مالکیت فردی روحیه اسلام است.
وی در ادامه جمع بندی اولویت های مالی، تخصیص امکانات و توسعه در امر اقتصاد را از ویژگی های اقتصاد اسلامی دانست، و اظهار داشت: عدم مشارکت بانکداری ها در زیان، عدم تعاون و تعامل اسلامی است.
مولوی حقانی با بیان اینکه ربا خواری فقیر را فقیر تر و چرخه تولید را از بین می برد، گفت: گرفتن کارمزد در بانک ها نوعی ربا خواری است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: هرجا که دچار عقب ماندگی شده ایم ، انسانیت را دور انداخته ایم.
 
انتهای پیام/1675
 
 
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 4375
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *