800
۰

نگاهی به حماسه ۱۱ هزار شهید اهل سنت در سراسر کشور

در سراسر کشور حدود ۱۱ هزار شهید اهل سنت داریم. با توجه به اینکه ۸۰ درصد کل شهدای کشور مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس هستند، بخش اعظمی از آمار شهدای اهل سنت نیز به همین دوران مربوط می‌شود.
erwager
erwager
به گزارش شستون، طی گذشت سال‌ها از آغاز انقلاب اسلامی، شهدای فراوانی از شهرها، اقوام، ادیان، مذاهب و اصناف مختلفی به شهادت رسیدند. مجموع تعداد شهدا در سراسر کشور بیش از 230 هزار شهید است. همانطور که شیعیان ایرانی دغدغه‌های حضور در میادین دفاع از کیان و امنیت کشور را در مقاطع مختلف زمانی داشته‌اند، هموطنان اهل سنت کشور نیز در اقصی نقاط کشور در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب حضور فعال داشته و شهدای بسیاری تقدیم اسلام کرده‌اند.
این موضوع نشانه‌ای از بصیرت رزمندگانی است که به دور از تعصبات مذهبی بر سر اهداف مشترک ملی و دینی خود ایستاده‌اند و برخلاف آن چیزی که رسانه‌های بیگانه تلاش برای اثبات آن به عنوان جنگ‌های شیعه و سنی در منطقه دارند، افق دیدشان بلند و دوراندیش هستند و با هدف مبارزه با دشمن مشترک مسلمانان در دنیا خون‌های زیادی داده‌اند. این موضوع در وحدت گروه‌های شیعه و سنی و رزمندگان نبویون در جبهه مقاومت سوریه و عراق، عرصه دفاع از حریم اهل بیت(ع) و نبرد با تروریست‌های تکفیری کاملا نمایان است.
برای یادآوری و مرور حماسه هایی که هموطنان اهل تسنن در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی در دفاع از کیان اسلام آفریده اند و جانفشانی های آنان نگاهی آماری به تعداد شهدا و پراکندگی انان در سطح کشور خواهیم داشت:
علیرضا امینی، مدیر کل اداره آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از آمار شهدای اهل تسنن کشور خبر داد و گفت: در سراسر کشور حدود 11 هزار شهید اهل سنت داریم.
وی افزود: با توجه به اینکه 80 درصد کل شهدای کشور مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس هستند، بخش اعظمی از آمار شهدای اهل سنت نیز به همین دوران مربوط می‌شود و مابقی آن‌ها هم در جریاناتی همچون درگیری با اشرار، عملیات‌های تروریستی ضد انقلاب، درگیری با قاچاقچیان منطقه، درگیری در مرزهای کشور، ترور و دفاع از حریم اسلام و مقاومت در کشور سوریه به شهادت رسیده‌اند.
امینی به تعداد این شهدا در استان های مختلف اشاره کرد و تصریح کرد: بیشترین پرونده شهدای اهل سنت در بنیاد شهید و امور ایثارگران مربوط به استان‌های کردستان با 4563 شهید اهل سنت، آذربایجان غربی با 3475 شهید اهل سنت و کرمانشاه با 1297 شهید سنی است و بعد از آن استان‌های سیستان و بلوچستان با 533 شهید سنی، گلستان با 431 شهید سنی، خراسان رضوی با 218 شهید سنی و هرمزگان با 107 شهید سنی بیشترین شهدای اهل سنت را تقدیم انقلاب کرده‌اند.
 
منبع: تسنیم
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 4413
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *