800
۰

دست و پا زدن بی بی سی فارسی برای تطهیر اوباما

اخیراً شبکه خبری "بی‌بی‌سی فارسی" با پخش برنامه‌ای با عنوان "صفحه 2"، در تلاشی مذبوحانه، ضمن تلاش برای تطهیر اوباما از اتهامات و ایرادات ریز و درشتی که در مورد مسأله سوریه متوجه اوست، سعی کرد وی را سیاستمداری صلح‌طلب در قبال موضوع بحران این کشور معرفی کند.
بی
بی
به گزارش شستون، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش و نیروهای مردمی سوریه با پپیروزی در حلب، ضربه‌ای سخت بر تروریست‌های تکفیری ائتلاف جیش‌الفتح وارد آوردند.

این تروریست‌ها که از طریق جنوب ترکیه و با کمک مستقیم برخی از کشورهای منطقه همچون عربستان و قطر برای اقدامات تروریستی در استان‌های حلب و ادلب حضور یافته‌اند، در نبردهای اخیر خود شکست‌های سنگینی را تجربه کرده‌اند.    اما رسانه‌های هوادار جیش‌الفتح و جبهه‌النصره در منطقه و جهان هم‌ از ابزارهای خود در راستای حمایت از این گروهک‌های تروریستی استفاده می‌کنند که نمونه بارز این رسانه‌ها بی‌بی‌سی فارسی است.   اخیراً این شبکه خبری، با پخش برنامه‌ای با عنوان "صفحه 2"، تلاشی مذبوحانه برای تطهیر اوباما از اتهام جنگ افروزی در سوریه و حمایت از تروریست ها در این کشور داشت. صفحه 2 این بار، سعی کرد اوباما را با شاه بیت "او می‌خواست در سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند اما برای حمایت از مردم سوریه این کار را نکرد"، عنصری صلح طلب و حامی غیرنظامیان در سوریه معرفی کند. 
در این برنامه، اینگونه مطرح شد که دولت "اوباما" می‌توانست در سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند اما برای حفظ جان غیرنظامیان سوری، این اقدام را انجام نداد. همچنین رییس جمهور آمریکا در مقابل ایران هم می‌توانست از گزینه نظامی استفاده کند اما به دلیل لزوم حراست از غیرنظامیان و مردم سوریه، این راهبرد را در پیش نگرفت.

نکته جالب توجه اینکه، در حالی در چنین برنامه تلویزیونی، "اوباما" سیاستمداری صلح‌طلب معرفی می‌شود که اینک دیگر برای همه افکار آزاده و سلیم جهانی مبرهن شده که بخش اعظم بحران سوریه، به دلیل حمایت "کاخ سفید" از تروریست‌های تکفیری بوده است.   زمانی را به یاد بیاوریم که اوباما در حمایتی تلویحی، تروریست ها در سوریه را "معترضان میانه رو و معتدل" معرفی و تلاش کرد در پس این دروغ بزرگ، اقدامات ایالات متحده در سوریه را ضروری و به سود مردم سوریه جلوه دهد.

البته در حمایت از تکفیری‌ها، دستگاه اطلاعاتی آمریکا هم نقش مهمی را ایفا می‌کند. "جان برنن" رئیس سازمان سیا در این زمینه می‌گوید: باید به غیر از کمک‌های بشردوستانه، حمایت‌های دیگری نیز از مخالفان میانه‌رو سوریه صورت گیرد تا آن‌ها بتوانند در برابر نظام سوریه، حزب‌الله و روسیه ایستادگی کنند.

وی مدعی شد: اوضاع در سوریه، دردناک و غم‌انگیز است. آمریکا همچنان از مخالفان بشار اسد در سوریه حمایت می‌کند. برنن همچنین مدعی شده که لازم است از عناصری که عضو سازمان‌های تروریستی مثل داعش یا جبهه‌النصره و القاعده سوریه نیستند، حمایت کنیم.

وی افزود: آمریکا خواستار انتقال قدرت از دولت اسد به دولت دیگری است. به نظر ما تنها با رفتن اسد مسیر صلح باز می‌شود. آمریکا قویاً با رشد هر گونه سازمان تروریستی و افراطی در سوریه مخالف است و همه این سازمان‌های تروریستی باید نابود شوند. اما در سوریه یک اپوزیسیون میانه‌رو وجود دارد که می‌خواهد کشور خود را از بشار اسد پس بگیرد.

کارشناسان نظامی معتقدند که بحران سوریه به دلیل انتقال تسلیحات آمریکایی به سوریه ایجاد شده است. سوال مهم این است که چگونه تروریست‌هایی که هیچگونه درآمدی ندارند، از موشک‌های چند ده هزار دلاری "تاو" و "میلان" استفاده می‌کنند. این موشک‌ها از کجا آمده ‌ند و چه کسی این تسلیحات پرهزینه را برای آن‌ها ارسال کرده است؟

امروز ویرانی‌های گسترده‌ای در "حلب"، "لاذقیه"، "حمص"، "درعا" و جای جای سوریه ایجاد شده است که نشان از دخالت عمیق "باراک اوباما" و همپیمانانش در امور داخلی سوریه دارد.

نکته دیگری که می‌توان به آن پرداخت اینکه، دولت اوباما اگر می‌توانست در سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند، بدون درنگ این اقدام را انجام می‌داد؛ در حقیقت رئیس جمهور آمریکا از نبرد با ارتش روسیه و محور مقاومت بیم داشت که منطقه پرواز ممنوع را در سوریه ایجاد نکرد.

کارشناسان نظامی معتقدند که احتمال درگیری نظامی در صورت ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه بالاست. همین موضوع را می‌توان در مورد "حلب" به خوبی مشاهده کرد. زمانی که ارتش روسیه مواضع تروریست‌های تکفیری را در شرق "حلب" بمباران می‌کرد، هیچ منطقه پرواز ممنوعی مشاهده نشد چرا که حقیقتاً آمریکا توان اجرای چنین پروژه‌ای را در شمال سوریه نداشت.

"مکس آبرامز" استاد علوم سیاسی در دانشگاه «نورث‌ایسترن» آمریکا در این زمینه می‌گوید: آرمان اولیه تغییر رژیم در سوریه، رفته ‌رفته در دولت اوباما هم رنگ باخت و اکنون سیاست هم‌کاری با پوتین، جای آن را گرفته است. بنابراین روابط "ترامپ" با روسیه، به خصوص در سوریه نیز به نوعی ادامه سیاست‌های کنونی اوباما هم هست.

گویا بی‌بی‌سی فارسی، بی‌توجه به این واقعیات، صرفاً تطهیر اوباما نزد افکار عمومی را مد نظر و در دستور کار قرار داده و بدین ترتیب، تلاش می‌کند جنگ در سوریه را "بحرانی ضروری" برای این کشور و راهی برای به اصطلاح آزادی مردم این کشور تجلی دهد.    در بخش دیگری از برنامه صفحه 2، مجری، ضمن تأکید دوباره بر این موضوع که کسانی که در سوریه، دست به قتل و غارت سوری ها زده‌اند، تنها عناصر میانه‌روی مخالف حکومت اسد هستند و هدفشان، حمایت از مردم سوریه در مقابل دولت این کشور است، سعی کرد دولت اوباما را در اواخر دوره زمامداری‌اش در ایالات متحده، واجد دستاوردهای مهم در سوریه معرفی کند!    حقیقت امر، اما به نظر می‌رسد چیز دیگری است. همین چندی پیش بود که اوباما شخصاً در اینکه وی دستاوردی در سوریه داشته و ائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم وی در این کشور، توانسته جلوی خشونت و افراط و تروریسم در سوریه را بگیرد، تردید و اذعان کرد که آنچه در سوریه اتفاق افتاد، با آنچه وی انتظارش را می‌کشید، فاصله بسیار داشته است.    نباید از این نکته مهم غافل بود که ارتش سوریه توانسته است با قدرت، بر تروریست‌های تکفیری به ویژه در شهر "حلب" فائق آید و این موضوع، به هیچ عنوان خوشایند دستگاه تبلیغاتی و بنگاه سخن‌پراکنی دولت انگلیس نبوده است. به همین دلیل، به جای توجه به افکار عمومی جهان که اوباما و دولت وی را مقصر اصلی حوادث تأسف‌بار سوریه و فاجعه انسانی رخ‌داده در این کشور می‌دانند، صرفاً می‌خواهد تصویر مخدوش او و دولتش را حتی به اندازه اندکی هم که شده، مطلوب جلوه دهد؛ هرچند به نظر نمی‌رسد این پروپاگاندای رسانه‌ای، بتواند چندان در وضع ناخوش دولتمردان آمریکا تأثیری داشته باشد زیرا نام اوباما برای همیشه، به عنوان "عنصری جنگ‌طلب" و "ضد منافع دولت و مردم سوریه" در تاریخ ثبت شد.
گزارش از محمد زرچینی
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 4421
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *