800
۰
رئیس هلال احمر سراوان در گفت و گو با شستون:

آموزش، بهترین راه مقابله با زلزله/در هنگام زلزله 50 درصد صدمات ناشی از هجوم افراد است

رئیس هلال احمر سراوان گفت: آموزش دادن به مردم بهترین راه مقابله با زلزله است.
rgewher
rgewher
بهمن دهواری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با بیان اینکه آموزش دادن به مردم بهترین راه مقابله با زلزله است، گفت: زلزله بر اثر فشار بر گسل هایی که در دوران زمین شناختی بوجود آمده اند، اتفاق می افتد.
وی طرح مخاطرات، طرح خادم در خانواده و طرح دادرسی در مدارس را از طرح های آموزشی جمعیت هلال احمر عنوان کرد و اظهار داشت: اگر آموزش های لازم به مردم داده نشود، از صدمات ناشی از زلزله نمی توانیم جلوگیری کنیم.
رئیس هلال احمر سراوان با اشاره به اینکه تاکنون دانشمندان نتوانسته اند زلزله را پیش بینی کنند، تصریح کرد: اگر مردم بدانند که در زمان قبل و بعد از زلزله چه اقداماتی را انجام دهند می توان از 50 درصد صدمات زلزله جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه  در هنگام زلزله 50 درصد صدمات ناشی از هجوم افراد است، افزود: در هنگام زلزله در مکان های عمومی از هجوم بردن به سمت در خروجی اجتناب کنید.
دهواری در ادامه گقت و گو بی خانمانی، بی سرپرستی کودکان و از بین رفتن زندگی افراد را از صدمات ناشی از وقوع زلزله عنوان کرد و اذعان داشت: زلزله با وسعت خود می تواند صدمات مختلفی را به وجود بیاورد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: توصیه ما به مردم این است که آموزش ها را جدی بگیرند تا بتوانیم در هر خانه یک امدادگر داشته باشیم.
انتهای پیام/1675
يکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 4557
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *