800
۰

حقوق 96 کارگران فعلا اعلام نشده است/ حقوقی که دولت به کارگران می دهد برای زندگی زیر خط فقر است/ دولت برای حقوق های نجومی بودجه دارد اما برای حقوق کاگران با کسری بودجه مواجه می شود

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: با توجه به این اوصاف باید به این سوال مهم پرداخت که آیا واقعا دولت بودجه کافی ندارد تا حقوقی زیر خط فقر به کارگران ندهد در حالی که اخیرا تمام رسانه ها از دریافت حقوق های نجومی توسط مدیران دولتی خبر دادند.
rhehehe
rhehehe
به گزارش شستون،‌ابوالفضل فتح الهی نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین وضعیت حقوق و دستمزد کارگران برای سال 96 اظهار داشت: دستمزد کارگران را کمیته تخصصی دستمزد بررسی می کند که اعضای آن متشکل از نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت هستند و نمایندگان کارگری هم تا جایی که بتوانند برای بالا بردن حقوق و مزایای کارگران چانه زنی می کنند اما تصمیم نهایی با دولت است.
 
وی با بیان اینکه حداقل حقوق کارگران در سال 95 ، ماهانه 812 هزار تومان و برای سال 94 ماهانه 712 هزار تومان بود خاطر نشان کرد: برای حقوق کارگران تمام چانه زنی ها را انجام می دهیم اما در نهایت دولت باید تصمیم بگیرد و بودجه لازم را به این کار اختصاص دهد.
 
حقوقی که دولت به کارگران می دهد برای زندگی زیر خط فقر است
 
نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خاطر نشان کرد: با توجه به این اوصاف باید به این سوال مهم پرداخت که آیا واقعا دولت بودجه کافی ندارد تا حقوقی زیر خط فقر به کارگران ندهد در حالی که اخیرا تمام رسانه ها از دریافت حقوق های نجومی توسط مدیران دولتی خبر دادند.
 
فتح الهی با اشاره به حقوق های نجومی در کشور گفت: حقوق های نجومی و غیر قابل تصور 25میلیونی و همچنین پاداشهای 250میلیونی برای مدیران و معاونانی که در دستگاه های دولتی ونیمه دولتی مشغول به کار هستند در کنار افزایش قطره چکانی حقوق کارگران و دستمزد روزانه 27 هزار تومانی برای آنها، تناقضات آشکاری در صحبت و عمل دولت ایجاد کرده است.
 
نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد: انتظارات کارگران از کارمندان بیشتر است اما هیچگاه حقوق آنها رعایت نشده و قوانین کار در قبال کارگزان کمتر رعایت شده است.
منبع: دانا
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 4739
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *