800
۰
گزارش شستون از همت بلند توانمند سراوانی؛

اراده پولادین بانوی توانجوی سراوانی در راستای‌ کارآفرینی/ وقتی ناتوانی جسمی مانع از تعاملات اجتماعی نمی شود

بانوی جوان سراوانی که در سانحه رانندگی دچار ضایعه نخایی شده بود با راه اندازی آرایشگاه زنانه روزنه امید را برای افراد ناتوان جسمی و حرکتی ترسیم کرد.
l
l
به گزارش شستون، زهرا پارسانیا یکی از بانوان شهرستان سراوان است که‌ بر اثر واژگونی خودرو در اردیبهشت ماه سال ۹۴ دچار ضایعه نخایی شد و از راه رفتن محروم می شود اما وی از رحمت و کرم خداوند نا امید نمی شود و با توکل بر خداوند رحمان،حمایت های خانواده، پشتکار توانسته است همت والا خود را تقویت کند و سرنوشتش را با گام نهادن در راستای کارآفرینی برای خود تغییر دهد. بی شک همت پولادین زهرا می تواند نوید بخش برای افرادی باشد که‌ به جای تقویت روحیه و خروج از حصار غم و محدودیت، در کنج اتاق زانوی غم بغل گرفته اند، افق روشنی را ترسیم کند. زهرا در گفت و گو با خبرنگار شستون می گوید: در حادثه ای که برای وی رخ داده است مهره های ۱۰، یازده و دوازده ستون فقراتش دچار شکستگی و موجب له شدن نخاع می شود که قدرت راه رفتن را از دست می دهد. وی به عمل های جراحی و انجام حرکات فیزیوتراپی که برای بهبودی خود انجام داده است، اشاره می کند و ادامه می دهد: چند ماه دچار افسردگی می شود که با کمک و راهنمایی های یکی از دوستانش که او به صورت مادرزادی دچار ناتوانی جسمی و‌ حرکتی بوده، روزنه امید در دلش روشن می شود. زهرا می‌گوید: تأثیر حرف هایی که از سوی فردی که همجنس و هم درد خودش است بسیار موثر تر از راهنمایی های اطرافیانش بوده است.   وی همچنین از روند بهبودی خود راضی و شاکر خداوند متعال است و ادامه می دهد: با انجام حرکات ورزشی، حرکات کششی و تمریناتی که  توسط پزشک معالجش انجام داده است حال می تواند با کمک کفش  کمی راه رود.   زهرا ورود به اجتماع و تعامل با دیگران را دلیل راه اندازی آرایشگاه و مستقل شدنش عنوان کرد و بیان داشت: در اوایل افرادی که‌ به محل کارش مراجعه می کردند پس از مشاهده ویلچر و وضعیتش سالن را ترک می‌کردند اما هم اینک به لطف خداوند مشتریان زیادی به مغازش مراجعه می کنند که از درآمدش راضی است. وی می گوید: مشتریان با هر بار تشویق و دادن انرژی مثبت موجب روحیه شاد و پر از امید در او می شوند. زهرا کاملا با کلمه معلولیت مخالف است و خود را به عنوان توانمند معرفی می کند و ادامه می دهد : افراد امثال من هیچ چیز کمتر از دیگران ندارند و ناتوانی در بعضی از اندام های جسمی و حرکتی دلیل بر عزلت نشینی و فرار از اجتماع نمی شود. وی همچنین از فضای نامناسب معابر و پیاده رو ها شهر برای تردد افراد ناتوان جسمی گله مند بود و گفت: مناسب سازی معابر ابتدایی ترین حقوق افراد ناتوان جسمی و حرکتی است که‌ می طلبد مسیولین اهتمام ویژه ای نسبت توانخواه ها داشته باشند.   زهرا که پس از حادثه رخ داده ترک تحصیل می کند، هم اکنون دوباره در راه علم و دانش گام نهاده است وبه عنوان دانشجو در رشته مدیریت دولتی در دانشگاه پیام نور مرکز سراوان مشغول به تحصیل است. یکی از مشتریان زهرا در گفت و گو با شستون اذعان داشت:با توجه به شناختی که از زهرا داشته است هنگام مراجعه به سالن زیبایی اش تعجب نکرده است.
وی اخلاق و کار خوب زهرارا دلیل حضور مستمر در سالن زیبایی عنوان کرد و ادامه داد: آرایشگاه زنانه زهرا را به تمامی اطرافیان و دوستانش معرفی می کند.
وی هم چینین از روحیه بالای زهرا ابراز خوشحالی کرد و از درگاه خداوند منان آرزوی سلامتی و تندرستی کرد.

 
 
انتهای پیام/1319
 
 
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 5024
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *