800
۰

پیروزی حقوقی ایران در پرونده‌های خرید تسلیحات و ایرباس/ ثبت شکایت از آمریکا در دادگاه لاهه

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت:‌ کمک به شهروندان که در گذشته درباره اقدامات تروریستی مورد تعرض قرار گرفتند در دستور کار این معاونت قرار دارد.
hreshse
hreshse
به گزارش شستون، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت:‌ در حوزه معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری اقدامات خوبی از جمله مستندسازی اموال دولتی، صدور اسناد و تهیه لوایح مهم در حوزه مختلف انجام شده است.
وی افزود: در موضوع حقوق شهروندی، تعدادی لوایح در دست تهیه داریم که به دولت تقدیم خواهد شد. همچنین کمک به تدوین منشور حقوق شهروندی، استخراج وظایف دستگاه‌های اجرایی در حوزه حقوق شهروندی، ابلاغ آنها به دستگاه‌ها از سوی رئیس‌جمهور و رفع اختلاف دستگاه‌های مختلف از دیگر مواردی است که پیگیری شده است.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور اضافه کرد: اقدام دیگر این معاونت، حل دعاوی و کمک به وزارت امورخارجه و دفتر خدمات حقوقی ریاست‌جمهوری برای طرح دعاوی علیه مواردی است که دست درازی به اموال ایران در آمریکا شده است.

به گفته انصاری، کمک به شهروندان که در گذشته درباره اقدامات تروریستی مورد تعرض قرار گرفتند نیز در دستور کار معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری قرار دارد و اقدامات خوبی انجام شده یا در حال انجام است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره پیگیری بحث بلوکه شدن دو میلیارد دلار از اموال ایران در آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران توانست با پیگیری جدی شکایت را در دیوان دادگستری لاهه ثبت کند. این موضوع مهمی است؛ چون نفس ثبت شکایت معنایش این است که این موضوع به عنوان مسئله قابل پیگرد حقوقی پذیرفته شده است.

انصاری  ادامه داد: مسائل حقوقی، پیچیده و طولانی مدت است. در داخل کشور نیز پرونده حقوقی بزرگ مالی سیر طولانی طی می‌کند. خوشبختانه در مواردی که وزارت خارجه و دفتر خدمات حقوقی ریاست‌جمهوری در گذشته ورود کردند، در برخی از پرونده‌ها توانستیم به پیروزی حقوقی برسیم. در پاره‌ای از موارد هم آنها غلبه حقوقی پیدا کردند؛ بنابراین در دادگاه تضمینی نیست که حتما حکم به نفع ما صادر شود. در برخی از پرونده‌ها نیز توانستیم اموال مردم را برگردانیم، در پرونده ایرباس و پرونده مربوط به خرید تسلیحات قبل از انقلاب، پیروزی با ما بود.
منبع: تسنیم
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 5349
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *