800
۰

«انقلاب اسلامی» ایران با الطاف خفیه الهی هرگز شکست نخواهد خورد

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به نقش و جایگاه ایران اسلامی در جریان ظهور، تاکید کرد که انقلاب اسلامی با الطاف خفیه الهی هرگز شکست نمی‌خورد.
tjhrsjs
tjhrsjs
به گزارش شستون، آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در جمع مدیران ارشد، دبیران و خبرنگاران خبرگزاری تسنیم و باشگاه پویا طی سخنانی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران تا زمان ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت، گفت: انقلاب اسلامی ایران هرگز شکست نخواهد خورد، این نکته‌ای است که آمریکا و غرب و ضد انقلاب از درک آن عاجز است. 
وی با اشاره به الطاف خفیه الهی به نظام و انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که برخلاف آن‌چه دشمن و عوامل دشمن می‌پندارند، دست دیگری است که این انقلاب  را حفظ خواهد کرد و دشمن هم این را بداند که این انقلاب شکست‌ناپذیر است.
آیت‌الله قرهی یادآور شد: شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی به معنای سکون و گرایش ما به رویکر منفعلانه نیست، بلکه باید هر کسی در این موقعیت وظیفه خود را به خوبی بشناسد و با رویکردی فعالانه آن را به نحو أحسن اجرا کند.
موسس حوزه علمیه امام مهدی (عج) در بخش دیگری از سخنان خود به فلسفه ظهور و فرهنگ مهدویت اشاره‌ای گذرا داشت و  با طرح این سوال که چرا ما هزاران سال پیش به دنیا نیامدیم، گفت: اینکه چرا ما مدت‌ها پیش به دنیا نیامدیم، مربوط به عالم جبر می‌شود، اما معتقدم ما در بهترین دوره به دنیا آمدیم، دورانی که پیش از ظهور است و به ظهور نیز ختم می‌شود.
وی همچنین بر ضرورت توجه به رفتار و گفتار در تمامی لحظات زندگی تاکید کرد و افزود: حال که ما در چنین دوره از زمان به دنیا آمدیم، باید مراقبات خود رابیشتر و فقط برای خدا کار کنیم تا تربیتمان روز به روز الهی‌تر شود.
آیت‌الله قرهی دوران ظهور را  آغاز نظام مهدوی دانست و گفت: اگر بدانیم تجلی اسماء و صفات الهی در حجت خداست و او را به یقین عین‌الله ناظرة بدانیم، بسیاری از مشکلات و معضلات ما حل می‌شود و به راحتی مسیر بندگی را که چیزی جز اطاعت خداوند نیست طی خواهد شد، به عبارت دیگر، باید به این باور برسیم که مهدویت تنها راه نجات و رشد بشریت است.
وی با اشاره به روایاتی درباره ظهور امام زمان (عج) و نقش و جایگاه ایران اسلامی در جریان ظهور گفت: در احادیث مستند و صحیحه فراوانی به کلمه و واژه «قم» اشاره شده است که البته این کلمه همیشه به معنای امروزی یعنی شهر قم نیست، بلکه در روایات به معنای محل قیام تعبیر شده است. چراکه در روایات بر این نکته که خداوند شهر قم و اهلش را قائم مقام حضرت حجت (عج) قرار می‌دهد، اشاره شده است.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود از جملات «سلاح تبلیغات برنده‌تر از سلاح جنگ است»  و اینکه «نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد» به عنوان دو شعار مهم و محوری امام خمینی (ره) که مورد غفلت واقع شده است، یاد کرد و گفت: نااهلان کسانی هستند که به دنیاطلبی روی آوردند، وقتی انسان نااهل شد، دچار خطاهای زیادی می‌شود. به بیان دیگر تمام خطاها از حب به دنیا سرچشمه می‌گیرد و این همان چیزی است که معصوم (ع) درباره آن فرمود: «حُبُّ الدنیا رَأسُ کلِّ خَطیئةِ».
موسس حوزه علمیه امام مهدی (عج) افزود: نامحرمان نیز همان جاسوس‌ها و نفوذی‌ها هستند، وقتی انسان نااهل شد، دیگر متوجه حضور نفوذی‌ها نمی‌شود، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در بیاناتشان بر لزوم توجه و مقابله با جریان نفوذ تأکید دارند، اما آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
منبع: تسنیم
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 5370
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *