800
۰
مدیر اجرایی اسکانیا پس از سفر به تهران:

تجارت با ایران با وجود تحریم‌های آمریکا خطر بزرگ است/ترس بانک‌ها از جریمه‌های سنگین آمریکا

مدیر اجرایی اسکانیا اعلام کرد: تجارت با ایران همچنان در ریسک و خطر جدی است زیرا تحریم‌های آمریکا علیه ایران باقی مانده است و بانک‌ها نمی‌خواهند در برابر جریمه‌های سنگین آمریکا ریسک کنند و با ایران مبادلات بانکی انجام نمی‌دهند.
ن
ن
به گزارش شستون، به نقل از خبرگزاری فارس، روز شنبه نخست‌وزیر سوئد با همره هیأت بلندپایه به ایران آمدند و با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو کردند. همچنین هیأت اقتصادی از کارخانه‌ای در چند کیلومتری غرب تهران که قطعات کامیون‌ها و اتوبوس‌های اسکانیای این کشور را مونتاژ می‌کند بازدید کردند.
بعد از این دیدار هنریکسون مدیر اجرایی اسکانیا به خبرگزاری سوئدی گفته است تجارت با ایران همچنان در ریسک و خطر جدی است چرا که تحریم‌های آمریکا علیه ایران همچنان باقی مانده است، تحریم‌هایی که در ارتباط با توافق هسته‌ای نیست اما بر مبادلات مالی به شدت تأثیر می‌گذارد. اکثر بانک‌ها نمی‌خواهند در برابر جریمه‌های سنگین آمریکا ریسک کنند و ترجیح می‌دهند مبادلات بانکی با ایران انجام ندهند.
هنریکسون، گفت: این اصلا مسئله مخفی نیست که ما مشکل تجارت و مبادله با ایران داریم. اگر ما می‌خواهیم بازار ما با ایران رشد کند باید کانال‌های بانکی با ایران باز شود. 
رئیس شرکت سوئدی اسکانیا معتقد است میزان تجارت با ایران در صورتی که بحث مبادلات مالی تسهیل شود می‌تواند به 336 میلیون دلار برسد. 
همچنین هنریکسون گفت: معتقد است که پیشنهادات بسیار بیشتری برای ایران در زمینه تجارت دارد.
وی افزود:«ما می‌توانیم مهارت‌هایمان را در مدیریت و تربیت و آموزش ارائه دهیم. ما می‌خواهیم برای بهبود محیط زیست و سلامت جاده‌ها در ایران اقدامی بکنیم و امیدواریم در این زمینه حمایت دولت خودمان را نیز داشته باشیم». 
همچینین یلوابرگ «مدیر اجرایی شرکت بیزینس سودن»، گفت که شرکت‌ها به سمت یک بازار پیچیده‌ای در ایران می‌روند که مزیت‌هایی مانند قوانین استخدامی و برابری در این بازار وجود دارد و  این مسیری برای ارزش‌های صادراتی است و ما فکر می‌کنیم که بسیار جالب است.
روز شنبه استفان لوون نخست‌وزیر سوئد در رأس هیأتی تجاری و دیپلماتیک وارد تهران شد و با مقامات ارشد کشورمان دیدار کرد. 
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 5452
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *