800
۰
در پی بارش باران؛

آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی در سیستان وبلوچستان/ یک محور همچنان مسدود

بر اثر بارندگی های هفته اخیر در سیستان و بلوچستان همچنان یک محور در جنوب استان مسدود است.
محور
محور
به گزارش شستون، به نقل از عصرهامون، در حالی آثار آبگرفتگی و انسداد جاده ها از بارندگی های اخیر در برخی شهرستان های استان همچنان مشهود است که بار دیگر سامانه بارشی جدیدی وارد سیستان و بلوچستان شد. به گفته مرتضی فرجی کارشناس پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان تا اوایل وقت روز یکشنبه هفته آینده شرایط برای بارش های رگباری در سطح استان فراهم است . وی ادامه داد: بیشتر بارش ها در نیمه شمالی استان از ارتفاعات ایرانشهر تا شهرهای شمالی  منطقه سیستان پیش بینی می شود . کارشناس پیش بینی هواشناسی استان افزود: چون بارش ها رگباری است ممکن است در برخی نقاط به طور موقتی بارش ها بیشتر از 19 میلیمتر هم داشته باشیم که در روز های پنج شنبه ، جمعه و شنبه سامانه بارشی تقویت می شود و طی سه روز انتظار داریم بارش های بیشتری را در ارتفاعات خاش، زاهدان و در منطقه سیستان داشته باشیم.
  بارش باران سنگین در منطقه سیستان فرجی با بیان اینکه در نیمه جنوبی و سواحل بارندگی پیش بینی نمی شود، اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته سرعت وزش باد در زاهدان و نصرت اباد به 80 کیلومتر بر ساعت رسید که گرد و خاک ناشی از این باد اکثر شهرهای شمالی را غبار الود کرد که  امروز چهارشنبه شدت وزش باد کمتر است و مجددا پنجشنبه ،جمعه و شنبه وزش باد شدید جنوب و جنوب غربی را در زاهدان ،نواحی مرکزی  ومرز غربی استان خواهیم داشت . وی با بیان اینکه چون جریانات کاملا جنوبی است تا روز جمعه خبری از سرما و یخبندان در سطح استان نیست، اضافه کرد: اما در روز های شنبه و یکشنبه در شهرهای شمالی وزش بادهای سرد شمال و شمال غرب را خواهیم داشت که علاوه بر گرد و خاک در شهرهای شمالی باعث می شود که از اواخر وقت شنبه 10 تا 15 درجه کاهش دما را ابتدا در نیمه شمالی داشته باشیم.
  یک مسیر فرعی در جنوب سیستان و بلوچستان مسدود است کارشناس پیش بینی هواشناسی با بیان اینکه  از روزشنبه دریای عمان مواج می شود، افزود: در طول هفته جاری بارش های سنگینی را در کشور افغانستان داریم که ممکن است در طول هفته اینده با اب ناشی از بارش های سنگین در کشور افغانستان تالاب دشت سیستان سرازیر شود . در ادامه مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: مسیر نیکشهر-چاهان-زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان به دلیل بارش  اخیر باران در منطقه مسدود است. ابراهیم جاوشیری در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون افزود: مسیر محدوده پل دامن که به دلیل تخریب شدن دیواره ها، تخریب شده بود از روز گذشته ترمیم و بازگشایی شد.
راه و شهرسازی ایرانشهر آماده خدمات رسانی در وقوع رواناب وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اخطاریه که از سوی ستاد مدیریت بحران اعلام شده است، تمامی نیروهای این اداره کل و ادارات و شرکت های تابعه به حالت آماده باش هستند تا در صورت وقوع حادثه و انسدادی در مسیر راه های مواصلاتی ورود پیدا کرده و اقدام به فعالیت کنند. وی در پایان از تمام خانواده ها و رانندگانی که قصد عبور در مسیرهای مواصلاتی جنوب استان را دارند در خواست کرد تا با رعایت نکات ایمنی به مسیر خود ادامه دهند. علی ای حال عدم فراهم سازی زیر ساخت ها در سیستان وبلوچستان سبب شده تا هر بار با کمترین بارندگی بسیاری از شهرها تبدیل به ونیزی شود که لذت بارش ها را به کام مردم تلخ می کند. انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 5502
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *