800
۰
گزارش شستون از گلایمندی مردم از گرانی میوه و تره بار؛

اپیزود تکراری در جنوب شرق/کورس قیمت میوه و تره بار در بازار سراوان

گرانی میوه و تره بار و اختلاف قیمت در واحد های صنفی سراوان مردم این شهرستان را به ستوه آورده و به شدت نسبت به این موضوع گلایمند هستند.
hreshess
hreshess
به گزارش شستون، این روز ها که در بازار قدم می گذاریم شاهد کالاهای رنگارنگ و خوش بو از جمله میوه و تره بار هستیم. در ابن میان مردم که برای خرید اقلام اساسی زندگی از جمله میوه و تره بار، مرغ و گوشت به بازار مراجعه می کنند  پس از شنیدن قیمت این اقلام با آشفتگی بلافاصله مغازه را ترک می کنند.
استمرار گرانی ها برای مردم عادی شده است که گاها مجبور به حذف برخی از اقلام مورد نیاز خود می شوند.
یکی از شهروندان سراوانی در گفت و گو با شستون  ضمن گلایمندی از اختلاف قیمت میوه در سطح شهرستان  گفت: قیمت میوه و تره بار نسبت به چندماه گذشته افزایش چشم گیری داشته است که باید ارگان های مربوطه تشدید نظارت و کنترل بر قیمت میوه و تره بار و اقلام اساسی مورد نیاز خانواده ها را بیشتر کنند.
وی با توجه به اینکه در شهرستان سراوان بیکاری بیداد می کند و اقشا ر کم  درآمد در این شهرستان زندگی می کنند، افزود: مسئولین باید تدابیری را اندیشه کنند تا اقشار کم درآمد جامعه بتوانند اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.
مهرداد طاهری رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با بیان اینکه روز گذشته جهت نظارت بر فروش میوه یک گشت مشترک با سایر ادارات انجام شده است، گفت: سه پرونده تخلف در این گشت نظارتی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه میوه به صورت فصلی وارد می شود، افزود: از مراکز تولید و شهرستان ها اگر میوه به قیمت گران خریداری شود، طبعا قیمت میوه افزایش پیدا خواهد کرد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت سراوان با اشاره به اینکه میوه و تره بار بالاترین درصد سود را دارند، اظهار داشت: گوجه فرنگی یکی از تره باری است که به علت خرابی زیاد سود 35 درصد دریافت می کند.
وی در پایان با بیان  اینکه نظارت بر واحد های صنفی به خود اصناف واگزار شده است ، گفت: شهرستان سراوان تولید کننده میوه و تره بار نیست و واسطه ها نقش مهمی در افزایش قیمت ایفا می کنند.
انتهای پیام/1675
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 6231
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *