800
۰
در همایش تجلیل از ممتازین تحصیلی فرزندان روحانیون مطرح شد

وجود 1347 فرزند روحانی ممتاز تحصیلی در سیستان و بلوچستان/ حوزه های علمیه از برکات انقلاب اسلامی ایران است

معاون مرکز خدمات حوره های علیمه سیستان و بلوچستان گفت: در سال جدید 1347 فرزند روحانی و طلاب ممتاز تحصیلی در استان وجود دارد.
مرکز
مرکز
به گزارش شستون، همایش تجلیل از ممتازین تحصیلی فرزندان و همسران طلاب و روحانیون صبح امروز با حضور معاون مرکز حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان، امام جمعه موقت اهل سنت سراوان و خانواده ممتازین و طلاب درسالن آمفی تئاتر شهرستان سراوان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد معاون مرکز فرهنگی حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان در این همایش گفت: این  دومین همایش تجلیل از ممتازین تحصیلی فرزندان و همسران طلاب و روحانیون است که در سال جدید پس از زابل در شهرستان سراوان برگزار می شود.
 وی با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه های علمیه استان سیستان و بلوچستان، در مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور بالغ بر 30 شعبه دارد که مستقیم زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری فعالیت می کند، افزود: مخاطبین مرکز خدمات حوزه های علمیه تمامی طلاب دینی و غیر دینی و چه شیعه و سنی و ایرانی و غیر ایرانی در سراسر جهان است که از این خدمات بهره مند می شوند.
معاون مرکز خدمات حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان ارائه خدمات مساوی به روحانیون و طلاب شیعه و سنی را یکی از افتخارات این مرکز خدماتی برشمرد و خاطر نشان کرد: در سال گذشته به دلیل عدم زمان کافی مراسم در زاهدان برگزار شد اما در سال جدید با توجه به آمار بالای ممتازین این همایش به صورت منطقه ای برگزار می شود که یکی از پایگاه ها برای برگزاری همایش شهرستان سراوان بود.
حجت اسلام و المسلمین مهدی نژاد تصریح کرد: بیش از سه سال است مرکز خدمات حوزه های علمیه در بحث فرهنگی ورود پیدا کرده است که امروزه خدمات مرکز به بیش از 60 خدمت فرهنگی گسترش پیدا کرده است که می تو ان  برگزاری کلاس های ورزشی و آموزش های فنی و حرفه ای را برای نمونه اشاره کرد.
وی افزود: در سال اول برگزاری همایش تجلیل از ممتازین تحصیلی فرزندان و همسران طلاب و روحانیون 100 نفر تجلیل شدند، در سال دوم  500 نفر ممتاز که تعداد ممتازین در سال گذشته به 1061 نفر افزایش یافت و امسال نیز تعداد ممتازین به 1347 نفر در سطح استان رسیده است که این روند رو به رشد برای ما مایه مسرت است.
مولوی ارباب امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان سراوان در این همایش با اشاره به آیات قرآن کریم، و شکر گذاری نعمت های خداوند، ماه معظم شعبان و ماه رجب را مقدمه ماه مبارک و پرفضیلت رمضان  عنوان کرد که پیامبر اکرم(ص) خواستار خیر و برکت  از خداوند منان را در این ماه شده است.  
وی با اشاره به اینکه از دوازده ماه قمری چهارماه، ماه حرام است، گفت: ماه پرفضیت رجب یکی از ماه های حرام قمری است و ماه های ذی القعده، ذی الحجه و محرم که پشت سرهم قرار دارند سه ماه حرام دیگر در سال قمری هستند.
امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: حضور و اجتماع شما از نقاط  مختلف این شهرستان در این مکان، یکی از برکات انقلاب جمهوری اسلامی ایران است که  در رژیم گذشته شاهد چنین مراسماتی نبوده ایم  و از خداوند متعال خواستار رشد، ترقی، انسجام، اتحاد و وحدت کلمه حوزه های علمیه شد.
مولوی ارباب ادامه داد: در زمان رژیم شاهنشاهی که وزیر آموزش و پرورش به همرا هویدا به سراوان سفر کرده بودند، با صدور دستور کشف حجاب تمامی معلمان، زنان و دختران  و تغییر پوشش معلمان مرد از لباس سنتی به  کت و شلوار و کراوات، قصد ترویج فرهنگ اروپا  و مسیحیت را در جامعه داشت.
وی سوق دادن مملکت  به سمت اروپا و برهنگی را ویژیگی های رژیم شاهنشاهی قبل از انقلاب بیان کرد و افزود:
در این برهه از زمان باید شاکر و سپاسگذارخداوند باشیم که دارای نظام قرانی و اسلامی هستیم.
امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان سراوان  با تأکید بر اینکه رضا شاه تمدن را در کشف حجاب می دید، گفت: از نظر وی حجاب نوعی عقب ماندگی تلقی می شد و به همین دلیل سعی داشت که جامعه را به سمت اروپایی و غربی ها سوق دهد که در ترکیه آتاتورک و در این رضا شاه پهلوی لایحه کشف حجاب را ارائه دادند و کشف حجاب جزو افتخارات خود در آن زمان می دانستند.
مولوی ارباب مراکز خدمات حوزه های علمیه را از برکات انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران و خدمات تربیت قرآنی و اسلامی برشمرد و گفت: خداوند متعال را شاکر هستیم که در جامعه ای زندگی می کنیم که دارای حکومت و نظام اسلامی و قرآنی  است.
 در پایان از ممتازین تحصیلی فرزندان طلاب و روحانیون شهرستان سراوان با هدای لوح سپاس و هدایای نفیسی تجلیل و قدر دانی شد.
انتهای/1319
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 6599
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *