800
۰

آقای روحانی! چرا قانون برنامه ششم توسعه را ابلاغ نکردید؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سؤال ما از آقای روحانی این است که "چرا به قانون پایبند نیستید و قانون برنامه ششم توسعه را ابلاغ نکردید؟!".
jsjsrjej
jsjsrjej
به گزارش شستون؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم درباره ابلاغ نکردن قانون برنامه ششم توسعه از سوی رئیس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی، گفت: متأسفانه ما امروز با رئیس‌جمهوری روبه‌رو هستیم که برنامه‌گریز و گزارش‌گریز است و این به جایگاه مجلس و قانونگذاری در کشور لطمه وارد می‌کند.
وی افزود: براساس ماده 213 قانون برنامه پنجم توسعه، قرار بود رئیس‌جمهور هنگام تقدیم لوایح بودجه سالانه، گزارش اجرای قانون برنامه را نیز به مجلس ارائه کند، اما آقای روحانی تاکنون از این کار استنکاف کرده و تنها گزارش عملکرد اجرای این قانون در سال‌های 90 و 91 را که مربوط به دولت قبل است، به مجلس ارائه کرده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ابراز کرد: قانون برنامه پنجم توسعه، برای اجرا از سوی دولت، نیازمند 83 آئین‌نامه بوده، که 34 آئین‌نامه اصلاً در دولت تدوین نشده که بخواهد اجرا شود.
حاجی‌دلیگانی با تأکید بر اینکه آقای روحانی با ابلاغ نکردن قانون برنامه ششم توسعه، حقوق مجلس را نادیده گرفته است، اظهار داشت: رئیس‌جمهور در ابلاغ نکردن قانون برنامه ششم توسعه، شأن مجلس را رعایت نکرده که هیئت رئیسه مجلس باید به این نکته توجه کند.
وی تصریح کرد: سؤال ما از آقای روحانی این است که "چرا به قانون پایبند نیستید و قانون برنامه ششم توسعه را برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ نکردید؟" قانون برنامه، جزو مهم‌ترین اسناد بالادستی کشور است که ریل‌گذاری کشور در ابعاد مختلف را مشخص می‌کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر رویه‌ موجود و اصرار بر رعایت نکردن قانون در دولت تداوم یابد، واقعا شأن مردم و نمایندگان آنها زیر سؤال می‌رود.
منبع: دانا
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 6732
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *