رئیس دامپزشکی سراوان خبر داد

تجدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان/احتمال ابتلا به تب کریمه کنگو در فصل تابستان

6 خرداد 1396 ساعت 9:30

رئیس دامپزشکی سراوان از تجدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان خبر داد.


حمید درازهی رئیس دامپزشکی شهرستان سراوان در گفت وگو با شستون از تجدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با تشکیل اکیپ های نظارتی ثایت و سیار در ماه مبارک رمضان نظارت بیشتری نسبت به ماه های دیگر خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه  7 اکیپ سیار در سراوان، مهرستان و بخش های مختلف کار گشت زنی و نظارت بر عرضه کنندگان فرآورده های خام دامی  را انجام خواهد داد، افزود: در صورت مشاهده تخلف با القای تذکر جدی از ادامه کار جلوگیری می شود.
رئیس دامپزشکی سراوان با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان گشت های مشترکی با اداره تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت انجام می شود، اظهار داشت: ما در این ماه از افراد سودجو که قصد فروش مواد خام دامی نا مرغوب را به مردم دارند ممانعت می کنیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: خواسته ما از مردم این است که با توجه به فصول گرم سال از کشتار دام در خانه ها خودداری کنند و دام را جهت ذبح به قصابی ها و کشتارگاه ها هدایت کنند.
درازهی با بیان اینکه هر گونه کشتار خارج از شبکه قاچاق دامی محسوب می شود، تصریح کرد: مردم گوشتی را خریداری کنند که مورد تایید اداره دامپزشکی باشد.
وی با بیان اینکه تاکنون مورد مثبتی از بیماری تب کریمه کنگو گزارش نشده است، از شیوع و ابتلا به این بیماری در فصل تابستان خبر داد و اذعان داشت: دام هایی که از کشور پاکستان وارد ایران می شوند کاملا تحت نظارت اداره دامپزشکی جهت کشتار سم پاسی، پلاک زنی و با اخذ مجوز به شهرستان های دیگر صادر می شوند.
رئیس دامپزشکی سراوان در پایان گفت: گوشت فاقد مهر دامپزشکی راخریداری نکنید و در صورت مشاهده تخلف با شماره تلفن1512 دامپزشکی تماس بگیرید.
انتهای خبر/1675
 


کد مطلب: 6999

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/6999/تجدید-نظارت-فرآورده-های-خام-دامی-ماه-مبارک-رمضان-احتمال-ابتلا-تب-کریمه-کنگو-فصل-تابستان

شستون
  https://shastoon.ir