800
۰
امام جمعه موقت سراوان:

دغدغه فرهنگی افراد جامعه در راستای رفع بی سوادی/پرهیز از گناه کلید سعادت مندی انسان

امام جمعه موقت شهرستان سراوان در جمع روزه داران اظهار داشت: همه افراد جامعه باید دغدغه فرهنگی داشته باشند و در جهت رفع بی سوادی و مشکلات مردم تلاش کنند.
hesrthes
hesrthes
به گزارش شستون، نماز جمعه این هفته ( بیست و ششم خرداد ماه) به امامت حجت الاسلام والمسلمین عزیزپور امام جمعه موقت سراوان در مسجد جامع علی ابن بیطالب این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد عزیزپور امام جمعه موقت شهرستان سراوان در خطبه های سیاسی و عبادی این هفته خود با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم (ص) فراهم کردن سفر حج برای افراد، رفع گرفتاری مومنان، برعهده گرفتن سرپرستی ایتام، هدایت انسان گمراه ، سیر کردن گرسنه ، تشنه را سیراب کردن، شخص برهنه ای را پوشاندن و روزه گرفتن در روزهای گرم سال را از جمله عوامل رسیدن به بهشت و محشور شدن با پیامبر (ص) و ائمه (ع) در روز قیامت دانست و گفت: کمیته امداد از نهادهایی است که با جمع آوری کمک های مردمی و رساندن به دست نیازمندان از آنها حمایت می کند.
وی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم (ص) افزود: کسی که یتیمی را سرپرستی کند در روز قیامت در کنار من قرار خواهد گرفت.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان با بیان اینکه برداشتن بار از روی دوش افراد صرفا نمی تواند کمک های مالی باشد، اظهار داشت: افراد زیادی هستند که با قرار دادن علم خود در اختیار دیگران مشکلاتشان را حل می کنند.
وی با اشاره به اینکه افراد بی سواد در جامعه زیاد هستند و اداره آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی در راستای با سواد کردن مردم طرح های خوبی را اجرا کرده اند، تصریح کرد: همه افراد جامعه باید دغدغه فرهنگی داشته باشند و در جهت رفع بی سوادی و مشکلات مردم تلاش کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عزیزپور با بیان اینکه کمک به نیازمندان نباید به ماه رمضان اختصاص پیدا کند و لازم است که در طول سال به طور مستمر انجام شود، اذعان داشت: به واسطه نهاد های مختلف برای فقرا لباس تهیه کنید و با حفظ شان و آبروی مومن لباس ها را به آنها هدیه بدهید.
وی خاطر نشان کرد: در دوران فتنه به سر می بریم و هر کس به عنوان مفسر در حال تحلیل مسائل است و ما باید با هوشیاری کامل به سخنان ولی فقیه زمان خود گوش فرا دهیم.
امام جمعه موقت سراوان پرهیز و دوری از گناهان را رمز موفقیت در زندگی و کلید سعادت مندی انسان دانست و اظهار داشت: اگر گناه در دل و جان انسان ریشه بزند مانند لکه ای سیاه بر روی پرده ای سفید نمایان خواهد شد و نورانیت باطنی خود را از دست می دهد.
وی با اشاره به 31 خرداد ماه و ضمن گرامی داشت سالروز شهادت مصطفی چمران عنوان کرد: این فرد فرزانه خدمات شایانی را به مظلومان عالم ارائه کرده است .
حجت الاسلام والمسلمین عزیزپور امام جمعه سراوان در پایان با اشاره به نهمین سالگرد شهادت قاضی ابراهیم کریمی در 27 خرداد ماه سال 87 در این شهرستان گفت: شهید قاضی کریمی توسط منافقان کور دل که به دست دشمنان تجهیز شده بودند به شهات رسید و از سربازان گمنامی که در این راستا برای دستگیری عاملین این قتل تلاش کرده اند، تشکر می کنیم.
 
انتهای پیام/1675
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 7356
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *