800
۰

مرموزترین سلاح‌های جاسوسی

بدون تردید برخی سلاح‌های مرموزی که در فیلم‌های سینمایی نمایش داده می‌شود، مابه‌ازای بیرونی داشته و زمانی در واقعیت استفاده می‌شده است.
tnsjhsrn
tnsjhsrn
به گزارش شستون؛ آشنایی با سلاح‌های مرموز و منحصربه‌فرد همیشه  جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ سلاح‌هایی که برخی از آنها بیش از 100 سال پیش طراحی و اختراع شده‌اند و بیشتر به‌عنوان ابزار جاسوسی شناخته می‌شوند. در ویدئوی زیر 4 نوع از این سلاح‌ها معرفی شده‌اند:
اولین سلاح، سلاحی چهارلول است، این اصطلاح همیشه به کار رفته که "یک لول خوب است اما چهارلول بهتر است"؛ این یک اصل اساسی است که از مبدِع این اسلحه موسوم به "پااردکی" الهام گرفته شده است. دلیل این نامگذاری عجیب این است که این اسلحه منحصربه‌فرد چهار لول دارد که هر کدام یک جهت را نشانه می‌گیرند. انتهای هر چهار لول مانند پای اردک در زاویه کوچکی به هم  متصل شده است. صاحب اسلحه چهار لول می‌تواند در یک زمان چند نفر را نشانه بگیرد.
دومین اسلحه کوچکترین سلاح شناخته‌شده در جهان است اما کارآیی آن در مقایسه با ظرافتش بسیار شگفت‌انگیز می‌باشد. این نوع اسلحه حدود 100 سال پیش ساخته شد و فقط 1000 کپی از آن در سال‌های 1910 تا 1920 موجود بود. طول این اسلحه اندکی بیش از 4 سانتیمتر و وزن آن 2 گرم است. گلوله‌های آن از نوع کالیبر 2.7 است و با سرعتی حدود 150 متر در ثانیه شلیک می‌شود.در خشاب این اسلحه 5 فشنگ جا می‌گیرد.
سومین سلاح که که در اینجا معرفی شده شبیه حلقه انگشتری است. این نوع سلاح در کشور انگلستان و در دوره ویکتوریا ساخته شد؛ یک مینی رولور با خزانه‌ای حاوی 6 فشنگ که با وجود نوع کوچک کالیبر، کافی است به سمت مهاجم شلیک شود که در صورت اصابت به قسمتی از بدن مثل گردن، می‌تواند مهاجم را تا حد مرگ بکشاند.
و چهارمین نوع، اسلحه‌ای معروف به بند انگشتی است که در خود چاقویی به طول سه سانتی متر نیز جای داده است؛ سلاحی مرگبار که در نگاه اول چندان خطرناک به نظر نمی‌رسد اما در یک لحظه با تغییر شکا می‌تواند پایان زندگی کسی را رقم بزند. این اسلحه را یک فرد فرانسوی به نام لوییز در سال 1869 طراحی کرده است؛ طرحی زیرکانه که در زمان خود برای جاسوسان کارآیی زیادی داشت.
منبع: باشگاه خبرنگاران
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 7603
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *